به گزارش ایرنا، علی اصغر قانع عصر سه شنبه در بازدید از پروژه آبرسانی ملکشاهی اظهار کرد: هدف از حضور میدانی در محل پروژه ، بررسی کارشناسانه عملیات اجرایی و کسب اطلاعات دقیق تر و بررسی موانع و مشکلات اجرایی آن است.
وی تاکید کرد: بخش عمده و اصلی اعتبار این پروژه از محل منابع ملی است که از طریق فاینانس می توان این اعتبار را جذب و به پروژه تزریق شود.
معاون شرکت آب و فاضلاب کشور یادآور شد: کیفیت آب آشامیدنی ملکشاهی و بویژه شهر ارکواز پایین است لذا اتمام این پروژه در اولویت جذب اعتبارات قرار خواهد گرفت و با عنایت به اینکه زیرساخت های آن مهیاست تا پایان سال 97 به پایان خواهد رسید.
نماینده مردم شهرستان ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شرایط آب شهرستان ملکشاهی اورژانسی و اضطراری است که باید اتمام پروژه آبرسانی از سد ایلام به این شهرستان در اولویت مسئولان مرتبط قرار گیرد.
سلام امینی اضافه کرد: هر چند در مجلس شورای اسلامی توزیع اعتبارات به صورت کلی است، اما رایزنی های لازم در خصوص تأمین اعتبار پروژه های نیمه تمام حوزه آبرسانی استان انجام خواهد گرفت.
فرماندار ملکشاهی نیز در این بازدید گفت: موضوع تأمین آب آشامیدنی این شهرستان به عنوان یک زیرساخت مهم توسعه از مطالبات جدی و به حق مردم این دیار است که باید هر چه زودتر این موضوع محقق شود.
اسد قاسمی اظهار کرد: بهره برداری از پروژه آبرسانی این شهرستان باعث افزایش نشاط اجتماعی و امید به زندگی مردمانی است که سالهاست چشم انتظار آب سالم و گوارا هستند.
وی با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه آبرسانی گفت: از سال گذشته تاکنون ضمن شتاب در روند پروژه آبرسانی از سد ایلام چندین پروژه آبرسانی روستایی نیز به بهره برداری رسیده است.
شهرستان 22 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد، یکی از مشکلات زیرساختی شهرستان ملکشاهی عدم دسترسی مردم به آب شرب سالم و گواراست که این موضوع در جریان سفر رئیس جمهوری به استان پیگیری و متعاقب آن پروژه آبرسانی از سد ایلام به شهرهای ارکواز ، دلگشا ، مهر، و روستاهای مسیر آن کلید خورد و این پروژه 700 میلیارد ریالی شهرستان ملکشاهی تاکنون30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
خبرنگار: روح الله احمدی ** انتشار: حسن کهزادیان
7179/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.