به گزارش ایرنا، حشمت اله عسگری روز دوشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی خواست با آگاهی بیشتر قدم در عرصه تولید بگذارند و هرجا نیاز به مشاوره و کمک دارند قبل از انباشت بدهی ها با بازاریابی مناسب برای پرداخت اقساط خود برنامه داشته باشند تا با مشکلات مالی مواجه نشوند.
وی افزود: استفاده از تسهیلات ضمانت صندوق سرمایه گذاری برای احیا و توسعه واحدهای صنعتی کوچک و متوسط یک ظرفیت خوب است که باید مورد استفاده قرار گیرد.
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: سرمایه گذاران نباید کاری کنند که با بدحسابی و افزایش خسارت ها ریسک سرمایه گذاری صندوق در استان کاهش یابد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام نیز در این نشست به تشریح فعالیت ها و اقدامات صندوق ضمانت سرمایه گذاری در استان پرداخت و گفت: تاکنون در استان 53 فقره ضمانت صندوق صادر شده که در بحث تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش 210 میلیارد ریال از طرف صندوق ضمانت شده است.
مرتضی دارایی اظهار کرد: بحث توانمندی واحدهای تولیدی از سیاست های اقتصاد مقاومتی است که امیدواریم همه با استفاده از ظرفیت های موجود در این راستا گام مثبتی برداریم.
مدیرکل بحران استانداری ایلام نیز در این نشست خواستار تصویب اجرای بیمه واحدهای تولیدی در یک بازه زمانی پنج ساله شد و گفت: واحدهای تولیدی در صورت خسارت می توانند از بیمه طلب خسارت کنند و با مشکل مالی مواجه نشوند.
احمد کرمی اظهار کرد: برخی از واحدهای تولیدی به دلیل خسارت حوادث غیر مترقبه دچار زیان های هنگفت شده اند که دولت نمی تواند به دلیل مشکلات مالی برای جبران آنها کاری کند.
وی از واحدهای تولیدی خواست از خدمات بیمه ای نهایت استفاده را در راستای افزایش ایمنی و پیشگیری از حوادث احتمالی ببرند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز در پایان این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: ریسک سرمایه گذاری صندوق به خاطر بد حسابی برخی افراد در استان افزایش یافته که امیدواریم با پرداخت به موقع تسهیلات این ریسک در استان کاهش یابد.
یارالله نصیری اظهار کرد: حضور مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری کشور در استان یک فرصت مناسب برای مطرح کردن مسایل و مشکلات و قابلیت ها و سیاست ها و رویکردهای صندوق برای صنعت گران بود که امیدواریم از آن استفاده مناسب شده باشد.
وی ادامه داد: در نشست امروز 12 مورد مشکلات واحدهای صنعتی و کشاورزی مطرح شد که بیشتر پیرامون مباحث تسهیلاتی و بانکی بود و در این زمینه ها مصوبات خوبی به تصویب اعضا در راستای رفع موانع تولید رسید.
مشکل رب شادان دهلران، کارخانه سیمان، پویا نخ، پروار بندی گوساله، واحد بسته بندی، واحد شن و ماسه و... از جمله مسایل واحدهای تولیدی استان مطرح شده در این نشست بود.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.