به گزارش ایرنا، سعیدرضا جندقیان بیدگلی روز یکشنبه در جریان بازدید از روستاهای شهرستان ایلام اظهار کرد: تاکید دولت تدبیر و امید بر پایداری نظام روستایی است، این به معنای آسفالت و انجام کارهای عمرانی در روستاها نیست، بلکه تاکید ما به معنای توسعه پایدار روستایی است.
وی افزود: ایجاد سیاست‌ های تشویقی از سوی دولت برای ماندگاری جمعیت در روستا، سیاست ‌گذاری در زمینه افزایش بهره ‌وری تولیدات کشاورزی و روستایی، ایجاد شبکه های بازاریابی برای تولیدات روستایی و ساماندهی و بهسازی کالبدی روستاها به‌ منظور مکان ‌یابی اماکن گردشگری از عوامل مؤثر در ماندگاری جمعیت در روستاها است.
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به توسعه روستاهای هدف گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: استان ایلام دارای قابلیت های اکولوژیک و انسانی خوبی است که می تواند در عرصه گردشگری فعالیت های مناسبی داشته باشد.
جندقیان با اشاره به حمایت سازمان شهرداری ها و دهیاری ها از طرح های درآمدزا در روستاها، گفت: از طرح های توسعه ای روستائیان حمایت جدی می شود، اگر طرح ها مبتنی بر اشتغالزایی مطمئن برای محیط روستا (ایجاد بازارچه های محلی و منظومی در روستاها) ارائه شود تسهیلات حداقل به میزان 800 میلیون ریال پرداخت خواهد شد.
معاون امور دهیاری های کشور از افزایش 2 برابری اعتبارات تخصیصی به استان ایلام نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: باید در صدد ایجاد شرایطی باشیم تا محیط روستا به محیطی از لحاظ اشتغال ، عدالت اجتماعی و اقتصادی برسد.
به گزارش ایرنا، معاون امور دهیاری ها به همراه مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از روستاهای طولاب، حیدرآباد، جعفر آباد، میدان، زردالو آباد شهرستان ایلام بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت های صورت گرفته در سطح روستاها قرار گرفت.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.