به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در آئین نمادین رونمایی از این کلینیک در مدرسه پروین اعتصامی محله بانبرز ایلام گفت: این کلینیک شامل مجموعه از تجهیزات دندانپزشکی است که بر روی یک خودرو مخصوص سوار شده است و به صورت سیار به مردم مناطق مناطق حاشیه ای شهرها، روستاها و بخش های استان خدمات رایگان ارائه می دهد.
دکتر علی پیشه اظهار کرد: در این کلینیک تمامی خدمات دندانپزشکی بجز عصب کشی شامل معاینه، آموزشگاه بهداشت، وارنیش فلوراید، فیشور سیلنت، پرکردن دندان، پالپوتومی، جرم گیری و کشیدن دندان با همکاری تیم های پزشکی خیر به افراد کم درآمد ارائه می شود.
وی یادآور شد: گروه هدف دریافت این خدمات کودکان زیر 12 سال است که بیشترین قربانیان پوسیدگی دندان هستند و محلات هدف نیز در شهر ایلام شامل چهار محله بانبرز، شهرک هجرت، خاتمیه و جنوب غربی شهر ایلام است که به مدت 2 ماه تحت پوشش قرار می گیرند و پس از آن گروه های دندانپزشکی دیگر در مناطق دیگر استان کار را ادامه می دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: خدمات دندانپزشکی یکی از گران ترین خدمات در جهان است و در کشور ما نیز 90 درصد این خدمات توسط بخش خصوصی و 10 درصد توسط دولت ارائه می شود و گرفتن این خدمات برای افراد کم درآمد سخت است به همین دلیل بسیاری از دندان های قابل درمان پوسیده شده و کشیده می شوند.
دکتر دل پیشه تاکید کرد: در این راستا وزارت بهداشت در راستای برقراری عدالت بهداشتی در کشور 80 دستگاه از این کلینیک ها را خریداری کرده و برای هر یک میلیون نفر از جمعیت کشور یک دستگاه در نظر گرفته است که قیمت هر کدام از این دستگاه ها 2 میلیارد و 700 میلیون ریال است.
وی یادآور شد: این استان با توجه به جمعیت زیر 600 هزار نفری شرایط جمعیتی لازم برای دریافت این دستگاه را نداشت اما وزارت بهداشت بدلیل خدمت مردم این استان به زائران اربعین حسینی این دستگاه را در اختیار استان قرار داد.
خبرنگار: معصومه امیدی**انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
/6034/6032
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.