به گزارش ایرنا، محمد علی طهماسبی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از باغات شهرستان ملکشاهی اظهار کرد: تولید پسته به علت کمبود منابع آب در باغات مرکز کشور در حال کم شدن و هجرت به مناطق غربی است و استان ایلام و شهرستان ملکشاهی از قابلیت بسیار خوبی برای تولید این محصول برخوردار هستند.
معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی افزود: تولید پسته به دلیل مزیت های اقتصادی (12 تن در هکتار) می تواند در وضعیت معیشتی باغداران نیز نقش کلیدی و مهمی ایفا کند.
طهماسبی از کارشناسان و مسئولان جهاد کشاورزی استان ایلام خواست با مطالعه دقیق علمی روی منابع آب و خاک مناطق مختلف این استان، زمینه تولید این محصول استراتژیک را در این مناطق فراهم کنند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین از سایت 25 هکتاری باغات هلو و انگور در روستای گل گل از توابع بخش گچی و باغ پسته چهار هکتاری عباسی بازدید کرد.
به گزارش ایرنا، شهرستان ملکشاهی با اقلیم مناسب اکنون یکی از قطب های تولید میوه استان ایلام است که سالانه یک هزار و 500 تن انواع میوه (هلو، انگور، زردآلو، سیب و شلیل) در باغات این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
در سال های اخیر تعدادی از باغداران این شهرستان به تولید پسته روی آورده اند و اکنون بیش از 15 هکتار از مجموع 740 هکتار سطح باغات این شهرستان به باغ پسته اختصاص دارد.
بیش از یک هزار و 600 نفر از جمعیت 22 هزار نفری شهرستان ملکشاهی در زمینه باغات و تولید باغی فعالیت دارند.
خبرنگار: روح الله احمدی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7179/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.