به گزارش ایرنا، عمران علی محمدی روز چهارشنبه در آیین افتتاح دادگستری شهرستان بدره اظهار کرد: قانون پس از عبور از مجاری مربوطه و ابلاغ باید برای تمام مردم و مسئولان معیار عمل قرار گیرد و حدود و ثغوری که در متن قوانین تعیین می شود باید به وسیله قاضی اجرایی شود.
وی در مورد توسعه قضایی همپای سایر زمینه های توسعه کشور افزود: مطابق فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب، اصولی برای توسعه قضایی در کشور لازم است که رعایت شود تا همپای سایر زمینه های توسعه مانند اقتصادی و سیاسی، باعث ترقی و تعالی آن شود.
علی محمدی اضافه کرد: استقلال قاضی به صورتی که هیچ کس نتواند مقام او را خدشه دار و تخریب کند، قدرتمند بودن قوه قضاییه برای سودبخشی به جامعه، کارایی این قوه برای پاسخگویی کامل و صحیح به مردم و مجهز شدن به علم و تکنولوژی روز از جمله مهمترین موارد برای توسعه قضایی است.
قائم مقام رئیس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به کارکردهای قوه قضاییه گفت: تکریم ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی و توسعه آن، قاطعیت در اجرای قانون و برخورد با هنجارشکنان، حل و فصل خصومت ها و پیشگیری از وقوع جرایم از کارکردهای مهم دستگاه قضا هستند.
نماینده مردم شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین در سخنانی با تبریک دهه کرامت و افتتاح دادگستری به مردم بدره گفت: در دیدار سال گذشته با رئیس قوه قضاییه خواستار 2 موضوع بودیم یکی استقرار دادگستری در بدره، میمه و زرین آباد و دیگری هم افزایش نیروها و قضات شعب دادگاه ها تا به این وسیله خدمات بهتری به مردم ارائه شود.
شادمهر کاظم زاده تاکید کرد: مطابق آمار موجود در سال گذشته بیش از 15 میلیون پرونده به دستگاه قضایی کشور وارد شده که این امر نشان از عظمت و گستردگی کار آنها دارد بنابراین لازم است با افزایش تعداد قضات، روند رسیدگی ها کاهش یابد.
وی افزود: مردم سرمایه اجتماعی هستند که باید بیشترین خدمات به آنها ارائه شود البته باید آسیب شناسی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در دستگاه قضایی مد نظر باشد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری ایلام نیز در سخنان خود قضات را به مردم داری فرا خواند و گفت: مردم داری و استفاده از تمام ظرفیت های شهرستان بدره باید از سوی قضات و کارکنان دادگستر ی تازه تاسیس این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.
یداله کسایی اضافه کرد: قاضی نباید به بهانه حفظ استقلال و جایگاه، خود را تافته جدا بافته کرده و از مردم دور بماند چرا که استقلال قوه قضاییه به معنی جدایی از سایر قوا و مردم و جزیره ای عمل کردن نیست و قاضی باید با حفظ بی طرفی و استفاده از ضابطین عام و خاص خود به نهادینه کردن قانون در جامعه بپردازد.
فرماندار بدره نیز در این آیین از اهدای زمین جهت احداث ساختمان دادگستری خبر داد و گفت: به همت مردم شهرستان سه هزار متر مربع زمین برای این منظور اهدا شده که انتظار می رود با تلاش مسئولان قضایی استان هر چه زودتر عملیات اجرایی آن آغاز شود.
سیروس مرادحاصلی تاکید کرد: با استقرار دادگستری در شهرستان انتظار داریم ادارات وابسته مانند تعزیرات حکومتی، ثبت اسناد و املاک و پزشکی قانونی نیز در بدره مستقر شوند تا از مراجعات مکرر مردم به شهرستان دره شهر و ایلام برای دریافت خدمات این بخش ها کاسته شود.
در این مراسم اسماعیل قمری به عنوان رئیس دادگستری شهرستان بدره معرفی شد.
به گزارش ایرنا، شهرستان بدره با حدود 16 هزار نفر جمعیت تیرماه سال 92 به شهرستان ارتقا یافت، روند استقرار ادارات و نهادهای مختلف در این شهرستان هنوز تکمیل نشده و با گذشت بیش از چهار سال از ارتقای اداری، بسیاری از ادارات یا مستقر نشده اند و یا به صورت نمایندگی های کوچک اداره می شوند.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.