به گزارش ایرنا از کانال رسمی اطلاع رسانی این نماینده مجلس، سلام امینی به دیدار روز گذشته (سه شنبه سوم مرداد) خود با وزیر نفت اشاره کرد و افزود: در این دیدار که علاوه بر بیژن زنگنه وزیر نفت، رئیس شرکت ملی نفت ایران و رئیس شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز حضور داشتند، قول مساعدی برای تعیین ردیف استخدامی بازگشت به کار این تعداد از شاغلان در طرح داده شد که پس از طی مراحل اداری اجرایی می شود.
وی یادآور شد: همچنین با دستور وزیر نفت، عملیاتی شدن فاز 2 تنگ بیجار و لرزنه نگاری و حفاری چهار حلقه چاه در میدان تنگ بیجار نیز آغاز می شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: واگذاری فاز 2 طرح میدان نفتی آذر به پیمانکار داخلی و آغاز اجرای میدان نفتی چنگوله به صورت فاینانس با سرمایه گذاری 2.5 میلیارد یورو نیز انجام شده است.
امینی افزود: همچنین با توجه به تعطیلی درمانگاه نفت و گاز ایلام در چند ماه گذشته، در این دیدار مقرر شد نسبت به بازگشایی مجدد این درمانگاه جهت رفاه پرسنل شاغل در حوزه های نفت و گاز استان در سریع ترین زمان ممکن اقدام شود.
وی اظهار کرد: با توجه به شاعل بودن تعداد زیادی از مردم این استان به صورت غیر رسمی در طرح های نفتی و گازی، مذاکراتی با وزیر نفت در این خصوص انجام و مقرر شد پس از تصویب مجلس شورای اسلامی جهت تعیین تکلیف و ارتقا نیروهای غیر رسمی اقدام لازم انجام شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام نگاه وزیر نفت و مجموعه وزارت نفت به طرح های نفتی و گازی ایلام را مثبت توصیف کرد و گفت: یکی از مهمترین محورهای توسعه استان در حال و آینده توسعه میادین نفتی و گازی و سرمایه گذاری در این حوزه برای ایجاد اشتغال پایدار در استان است.
امینی تاکید کرد: در این راستا وزارت نفت باید در زمینه ایجاد زیر ساخت های لازم به گونه ای برنامه ریزی کند که نفت و گاز استحصال شده از میادین استان ایلام در همین استان فراوری و پالایش شود تا از این طریق و ایجاد اشتغال پایدار و سرمایه گذاری این استان بیش از پیش در مسیر توسعه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، 72 نفر از نیروهای شاغل در طرح میدان گازی تنگ بیجار از حدود 15 ماه پیش تا کنون از کار اخراج شده اند. این افراد بارها در محل وزرات نفت برای بازگشت به کار خود تجمع کرده اند.
میدان گازی تنگ بیجار که درفاصله 70 کیلومتری شهرستان ایلام قرار دارد، تنها منطقه تولید کننده گاز در غرب کشور محسوب می شود.
گاز مرکز بهره برداری تنگ بیجار پس از فرآورش به پالایشگاه گاز ایلام ارسال و همچنین میعانات گازی نیز توسط یک خط لوله به پالایشگاه ایلام منتقل می شود.
میدان تنگ بیجار هم اکنون روزانه هفت میلیون متر مکعب گاز تولید می کند که بر اساس مطالعات انجام شده این میزان تولید با توسعه این میدان به سه برابر افزایش یافته و به 20 میلیون متر مکعب در روز می رسد.
اکتشاف منابع نفت و گاز در ایلام از سال 1347 توسط انگلیسی ها آغاز شد، این استان هم اکنون دارای 6 درصد ذخایر نفت (رتبه سوم) و 11 درصد منابع گاز (رتبه دوم) کشور است.
بهره برداری از منابع نفت و گاز، حمایت از اکتشاف، توسعه و تجهیز میادین نفتی و گازی، احداث پالایشگاه های نفت، توسعه پالایشگاه گاز و مجتمع پتروشیمی و صنایع پایین دستی، تولید ثروت، اشتغال پایدار و توسعه استان را به همراه خواهد داشت.
دریافت کننده: معصومه امیدی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.