فاخر محمدیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دولت یازدهم در حوزه مسکن، بهسازی و بازسازی، سنددار کردن خانه‌ها و بهسازی محیط ‌روستایی مجموعه اقداماتی را در دستور کار قرار داده و به سرانجام رساند.
وی از احداث یک هزار و 542 واحد مسکن ‌روستایی ایلام در طول چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود: 270 میلیارد ریال برای احداث این واحدها در مناطق روستایی استان هزینه شده است.
معاون بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام با اشاره به بازسازی مسکن روستایی به عنوان یکی از مهم ترین وظایف این نهاد یادآور شد: از ابتدای سال 84 تاکنون 24 هزار واحد مسکونی روستایی (50 درصد منازل روستایی) بازسازی شده و پایان کار دریافت کرده اند که تلاش دولت یازدهم در مقاوم سازی تعداد زیادی از این واحدها چشمگیر بوده است.
محمدیان با اشاره به میزان پرداخت تسهیلات به مناطق سیل زده استان در آبان 94 تاکید کرد: یک هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات برای 900 واحد(600 شهری و 300 روستایی) با بهره چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری به واحدهای خسارت دیده پرداخت شد.
وی همچنین به تسهیلات پرداخت شده به مناطق زلزله زده استان در مرداد 94 اشاره کرد و گفت: در مرحله اول و دوم بازسازی مناطق زلزله زده استان ساخت چهار هزار و 653 واحد احداثی و یک هزار و 651 واحد تعمیری با اعتباری بیش از 2 هزار و 150 میلیارد ریال در سه شهرستان آبدانان، دهلران و دره شهر پایان یافت.
به گزارش ایرنا، از آغاز طرح مقاوم سازی منازل مسکونی استان ایلام در سال 84 تاکنون نزدیک به 24 هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده که از این تعداد تاکنون نزدیک به 18 هزار مورد پایان کار گرفته و مابقی در مرحله اجرایی قرار دارند.
استان 580 هزار نفری ایلام با 10 شهرستان، 25 شهر و بیش از 600 روستا در غرب کشور قرار گرفته است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.