به گزارش روز سه شنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ رضا همتی زاده با اشاره به اینکه واژگونی و خروج از جاده نسبت نزدیکی با وضعیت جاده های کوهستانی و کم عرض و پرپیچ و خم در استان ایلام دارد، اظهار کرد: البته نباید از نقش مستقیم تخطی از سرعت مطمئنه در محل پیچ ها و قوس های جاده ای غافل بمانیم چرا که مهمترین علت تاثیرگذار بر نتیجه نهایی وقوع تصادفات رانندگی، تخطی از سرعت مطمئنه است.
وی افزود: محورهای ایلام - مهران، ایلام - چوار، فرعی لومار، دهلران - مهران و ایلام - دره شهر را از محورهای اعلام کرد که دارای بیشترین وقوع تصادفات رانندگی واژگونی و خروج از جاده هستند.
رئیس پلیس راه ایلام سرعت غیر مجاز را یکی از عوامل اصلی در بروز تصادفات جاده ای در استان اعلام کرد.
سرهنگ همتی زاده با اشاره به اینکه سرعت غیر مجاز در بروز تصادفات جاده ای بیشترین نقش را ایفا می کند بر لزوم آموزش و فرهنگ سازی، اصلاح نقاط حادثه خیز با نگاه کارشناسانه و استفاده از دوربین های سرعت سنج و اعمال مقررات در جاده ها در جهت کاهش تعداد سوانح رانندگی تاکید کرد.

** واژگونی منجر به فوت خودرو در دره شهر
فرمانده پلیس راه ایلام همچنین گفت: بر اثر واژگونی یکدستگاه خودرو پراید که شب گذشته در محور روستایی چمکلان (روستای سرور آباد) در شهرستان دره شهر یک نفر جان باخت.
وی افزود: در این حادثه خودرو پراید بعلت عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه از جاده منحرف و واژگون شد.
سرهنگ رضا همتی زاده تاکید کرد: در این حادثه راننده خودرو بعلت شدت جراحات وارده در دم فوت کرد.

** توقیف 14 دستگاه موتورسیکلت متخلف در دره شهر
فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر از توقیف 14 دستگاه موتورسیکلت متخلف در سطح این شهرستان خبر داد.
سرهنگ مهرداد علی محمدی اظهار داشت: طرح ارتقای انضباط ترافیکی و انتظام بخشی به عبور و مرور و طرح ساماندهی و انضباط بخشی موتور سیکلت سواران و رانندگان متخلف در شهرستان دره شهر به اجرا در آمد.
وی افزود: در اجرای این طرح تعداد 14 دستگاه موتور سیکلت متخلف توقیف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر با اشاره به توقیف 2 دستگاه خودروی متخلف، تاکید کرد: امید است با ادامه طرح های ضربتی بتوانیم گامی موثر در راستای کاهش تخلفات موتورسیکلت سواران و رانندگان متخلف و کاهش تصادفات و آسیب های اجتماعی برداریم.

** تعامل مرزبانی ایلام با بنیاد ملی نخبگان در راستای ارتقاء امنیت مرزها
فرمانده مرزبانی استان ایلام و بنیاد ملی نخبگان در نشست مشترک راهکارهای ارتقاء امنیت پایدار در مرزها را بررسی کردند.
سرهنگ یحیی الهی فرمانده مرزبانی استان در نشست مشترک با رضا خانی رئیس بنیاد نخبگان استان و هیئت همراه در استفاده علمی نخبگان برای کنترل و پایش مرز در راستای ارتقاء امنیت پایدار در مرزها تأکید کرد.
خانی رئیس بنیاد نخبگان استان نیز در این نشست طی سخنانی از آمادگی و پشتیبانی و انجام کارهای تحقیقاتی مشترک با مرزبانان برای امنیت پایدار در مرزها اعلام آمادگی کرد.
وی گفت: امنیت و آرامش جامعه مدیون تلاش و از خودگذشتگی مرزبانان در حراست از مرز ها می باشد و در این زمینه آماده همکاری برای ارتقاء این امنیت هستیم.

** معتمدان و ریش سفیدان سفیر صلح و سازش در بین مردم هستند
جانشین انتظامی استان با بیان اینکه معتمدان و ریش سفیدان سفیر صلح و سازش در بین مردم هستند گفت: پلیس برای پیشگیری از جرائم نیازمند استفاده از این ظرفیت عظیم است.
سرهنگ حسن کاظمی در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان سیروان اظهار داشت: اهداف و سیاست‌های پیشگیری از وقوع جرم با رویکرد حل اختلاف از طریق هسته‌های صلح و سازش با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی ریش سفیدان و معتمدین محلی، توسعه و تقویت مشارکت های مردمی در پیشگیری از جرایم، از جمله تمهیدات لازم برای فراگیر کردن فرهنگ صلح و سازش مردمی است.
وی افزود: پلیس همواره تلاش داشته است تا با همفکری و همراهی مردم به بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی پایان دهد.
جانشین انتظامی استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به ارتقاء امنیت اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: احساس امنیت و آرامش مهمترین سرفصل زندگی انسان برای حیات در یک اجتماع است و با نبود آن عملاً نشاط و شادابی از جامعه رخت برمی بندد.
وی با بیان اینکه در صورت نا‌امن شدن فضای عمومی جامعه میزان نشاط نیز کاهش می‌یابد، گفت: حیا و نجابت می‌تواند به تقویت امنیت اجتماعی کمک کند.
سرهنگ کاظمی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه های مسئولان استان و همچنین نیروهای انتظامی و امنیتی برقراری امنیت و همچنین ایجاد آرامش خاطر در مردم است گفت: دست‌اندرکاران در این بخش تلاش دارند با اجرای فعالیت‌های گوناگون امنیت پایداردر سطح استان و شهرستان را برقرار کنند.
وی تاکید کرد: فرهنگسازی با انجام فعالیت های مؤثر فرهنگی در راستای نهادینه کردن اصول اخلاقی و رفتاری مناسب، بهترین راهکار در برخورد با مشکلات و مسائل اجتماعی است.
در این مراسم حکم انتصاب سرهنگ بهروز آزادی به عنوان فرمانده جدید شهرستان سیروان اهدا و از زحمات سرهنگ ابوالقاسم ایمانپور فرمانده پیشین قدردانی شد.
دریافت کننده: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.