مرتضی دارایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دستور العمل توسعه خدمات نرم افزاری و مشاوره ای در مراکز خدمات فناوری و کسب و کار افزود: شناسایی،‌ تحلیل وضعیت، دسته بندی و مستندسازی نیازها و مسائل کسب و کار واحدهای صنعتی کوچک و متوسط، خوشه ها و رشته صنعت ها از مهمترین وظایف این کلینیک است.
وی اظهار کرد: تیم های توانمند ساز کلینیک سیار از مشاوران مستقر در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی ایلام شامل تیم های تخصصی در گروه های مدیریت، توسعه فناوری، توسعه بازار، توسعه منابع انسانی، مدیریت مالی، حقوقی هستند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام یادآور شد: اعضای این کلینیک با مصاحبه و بازدید حضوری از واحدهای صنعتی و تولیدی در قالب برنامه های پایش و عارضه یابی و رفع مشکلات توسعه کسب و کار صنایع کوچک و متوسط،‌ خوشه ها و رشته صنعت‌ها و انجام پروژه های بهبود آن، تعامل دانشگاه و صنایع کوچک همچنین کمک به دانش بنیان شدن واحدهای صنعتی مستعد دانش بنیان، آماده ارائه خدمات مشاوره ای هستند.
دارایی با اشاره به بازدید اعضای تیم کلینیک سیار خدمات مشاوره کسب و کار از پنج واحد مستقر در شهرک صنعتی دره شهر تاکید کرد: بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی دهلران، آبدانان، ایوان و ناحیه صنعتی شباب در دستور کار این تیم قرار دارد.
به گزارش ایرنا، 553 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری حدود 265 هزار میلیون ریال و ظرفیت اشتغال 9 هزار و 171 نفر در استان ایلام وجود دارد که 183 واحد معادل 33 درصد از آنها اکنون نیمه فعال و تعطیل است.
30 واحد نیمه فعال و 86 واحد تعطیل با مجموع 116 واحد صنعتی در این استان با سرمایه گذاری یک هزار و 302 میلیارد ریال قابلیت احیا و فعال سازی دوباره برای بازگشت به چرخه کار و تولید دارد.
مهمترین مشکلات و اصلی ترین عوامل تعطیلی و نیمه فعال بودن واحدهای صنعتی و تولیدی استان ایلام نداشتن نقدینگی و سرمایه در گردش، فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات و به روز نبودن فناوری خط تولید و مساله تامین مواد اولیه است.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7180/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.