علی محمودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آموزش های مهارتی به دلیل توانمند سازی نیروی انسانی و ارتقای توانمندی های فناورانه به عنوان یکی از ارکان اساسی در برنامه های توسعه هستند که می تواند نقش مهمی در دستیابی به اهداف توسعه ایفا کنند.
وی افزود: اثرهای آموزش موفق مراکز فنی و حرفه ای، ایجاد فرصت های مناسب شغلی، افزایش تولید، افزایش درآمد افراد جامعه، تقویت بنیه اقتصادی خانوارها و کاهش بیکاری و استفاده از عوامل رها شده بیکاری است.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای ملکشاهی تاکید کرد: 30 رشته فعال در این مرکز و 10 آموزشگاه وابسته به متقاضیان آموزش داده می شود که شامل جوشکاری گاز و برق، مکانیک خودرو، طراحی و دوخت، تعمیر ماشین آلات کشاورزی، کامپیوتر، آرایشگری و رشته های بخش کشاورزی و صنایع دستی است.
محمودی یادآور شد: امسال در بخش آموزش دولتی تا پایان تیر 432 هزار و 235 نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ایی در رشته های برق، مکانیک، جوشکاری، خدمات، صنایع دستی و فناوری اطلاعات ارائه شده است.
به گفته وی، در بخش غیر دولتی نیز در این مدت 11 هزار و 468 نفر ساعت آموزش در کارگاه های مراقبت و زیبایی، طراحی و دوخت، صنایع دستی و فناوری اطلاعات به متقاضیان ارائه شده است.
وی اضافه کرد: این مرکز با انعقاد تفاهم نامه با ادارات بهزیستی، کمیته امداد و تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام موثری در اجرای برنامه های آموزشی و توانمندسازی افراد تحت پوشش این نهادها داشته است.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای ملکشاهی با بیان اینکه به مناسبت 6 مرداد روز ملی آموزش های فنی و حرفه ای، مرکز آزمون الکترونیکی در این مرکز راه اندازی می شود، افزود: به دارندگان گواهینامه های پایان دوره های آموزشی در این مراکز از طریق بانک ها، تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان 22 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد، مرکز فنی و حرفه ای در این شهرستان به صورت رسمی از سال 91 راه اندازی و فعالیت خود را شروع کرد.
خبرنگار: روح اله احمدی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7179/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.