محمدکریم محمدیاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این دوره های آموزشی برای یک هزار و 265 نفر عضو شورای اسلامی 375 روستای استان ایلام برگزار می شود.
وی با بیان اینکه بیشتر منتخبان برای نخستین بار به شوراهای اسلامی روستا راه یافته اند، یادآور شد: در این دوره های آموزشی اعضای شورای اسلامی روستاهای استان با قوانین و مقررات شوراها و شرح وظایف و اختیارات خود و همچنین نحوه انتخاب دهیاران آشنا می شوند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری تاکید کرد: این دوره ها شامل آموزش های مقدماتی و بدو ورود است و تلاش می شود سالانه یک دوره تکمیلی نیز به منظور رفع ابهام و آشنایی بیشتر اعضا با شرح وظایف و اختیارات آنها برگزار شود.
محمدیاری گفت: از مجموع 680 روستای این استان پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستا در 375 روستای این استان برگزار شد.
محمدیاری تاکید کرد: به منظور برآورده کردن انتظارات روستائیان به عنوان قشر مولد جامعه تمامی اعضای شوراهای اسلامی روستا باید نسبت به وظایف خود آگاهی کامل داشته باشند.
وی با بیان اینکه از ابتدای تشکیل دولت یازدهم تاکنون تعداد دهیاری های این استان 33 درصد افزایش یافته است، افزود: تعداد دهیاری های استان ایلام در ابتدای تشکیل دولت یازدهم 220 دهیاری بود که با اضافه شدن 98 دهیاری در دولت تدبیر و امید این تعداد به 318 دهیاری رسید.
به گزارش ایرنا، بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، استان ایلام 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارد که در 25 شهر و بیش از 600 روستا سکونت دارند.
خبرنگار: معصومه امیدی** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.