به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالله امینی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ارکواز با گرامی داشت پنجم مردادماه سالروز فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اقامه اولین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: همه اقشار و گروه ها با هر نوع فکر و سلیقه ای باید در نمازجمعه شرکت کنند.
وی برگزاری اولین نماز جمعه انقلاب به امامت آیت الله مرحوم طالقانی که حضرت امام (ره) ایشان را ابوذر زمان توصیف کردند را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرد.
وی نماز جمعه را پایگاه مستحکم و منسجم مبارزه با استبداد و استکبار ذکر کرد و افزود: در این مراسم عبادی و سیاسی بیشتر در اعتلای معنوی این جایگاه مقدس اهتمام داشته باشند.
حجت الاسلام امینی گفت: اختصاص یک سوره کامل در قرآن کریم (سوره الجمعه) در اهمیت برپایی نماز جمعه خود گواه جایگاه رفیع معنوی و الهی نماز جمعه است.
امام جمعه ملکشاهی در ادامه با گرامی داشت هفته بهزیستی خاطر نشان کرد: در جامعه اسلامی ما نباید نسبت به همنوعان خود بویژه معلولان و کسانی که مشکلات جسمی و ذهنی دارند بی تفاوت باشیم بلکه بایستی در حد توان و وسع خود این اقشار را کمک و مساعدت نماییم.
7179/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.