حجت الاسلام علی عبدی در خطبه های این هفته نماز جمعه بدره اظهارکرد: برگزاری اولین نماز جمعه رسمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و به امامت مرحوم سید محمود طالقانی سرآغاز برکت برای ملت ایران اسلامی شد.
وی یاد اوری کرد: منافقین و سایر گروه های ضد انقلاب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با دیدن صفوف بهم پیوسته واتحاد و همدلی به وجود آمده بین مردم در نماز جمعه ،توطئه های خود را بر باد رفته دیدند و مشت های گره کرده مردم آنها را نشانه گرفت .
خطیب موقت این هفته بدره با اشاره به عملیات مرصاد و شکست منافقین بیان کرد: این عملیات که با بهره گیری منافقین از نیروها و امکانات عراق و سایر هم پیمانان غربی اش انجام شد با دلاوری و هشیاری نیروهای انقلابی به شکستی سخت و سنگین برای آنها منجر شد.
حجت الاسلام عبدی در تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق (علیه الاسلام ) گفت :عصر ایشان ،دورانی خاص و درخشان در بین ائمه اطهار بوده است چرا که شرایط سیاسی و اجتماعی حاکم بر جامعه فضای مناسبی را در اختیار این معصوم قرار داده است.
وی اضافه کرد:ضعف بنی امیه و افزایش قدرت سیاسی بنی عباس در کنار به وجود آمدن جنبش های فکری و اجتماعی به وجود آمده در جامعه باعث شد تا امام جعفر صادق (ع) بتواند دست به تبلیغ گستردهزده و حوزه علمی وسیع و شاگردان زیادی را تربیت کند.
خطیب جمعه بدره شورای نگهبان را از جمله دستگاه های مهم و تاثیرگذار در کشور خواند و گفت: پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی در کنار استماع مذاکرات مجلس در شرایط خاص از جمله مهم ترین وظایفی است که بر عهده این نهاد قرار دارد.
وی نظارت بر امر برگزاری انتخابات را دیگر رسالت مهم این نهاد دانست وتاکید کرد : نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری ،مجلس خبرگان ،مجلس شورای اسلامی و همه پرسی ها از جمله وظایف سرنوشت ساز و حیاتی این نهاد است که همواره توانسته است به خوبی رسالت خود را انجام دهد.
خبرنگار : ناهید ابراهیمی **انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.