به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام، یارالله نصیری در نشست کارگروه رفع موانع تولید استان اظهار کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای دولت از اهمیت بالایی برخوردار است و مصوبات آن در سطح ملی به طور مستمر از طریق معاون اول ریاست جمهوری دنبال می شود.
وی افزود: این کارگروه برای تحقق اقتصاد مقاومتی از طریق پیگیری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی در سطح کشور ایجاد شده و تصمیمات آن، توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به صورت مستمر پایش می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام تاکید کرد: از ابتدای شکل گیری این کارگروه مصوباتی راهگشا و قابل اجرا به تصویب رسید که حاصل صرف انرژی و اختصاص وقت مناسب توسط استاندار، معاونان و مدیران استانداری و همکاری موثر اکثریت مدیران عامل بانک ها و روسای سازمان های عضو بوده است.
نصیری با انتقاد از بی توجهی برخی اعضا به ماموریت های این کارگروه یادآور شد: برخی از مدیران بانک های عامل استان در این نشست ها حضور ندارند و نمایندگان آنها هم بدلیل پایین بودن سطح اختیارات، توان تصمیم گیری های لازم را ندارند، بنابراین با چنین نگرشی نمی توان پیگیر رفع مشکلات بخش تولید استان بود.
وی اضافه کرد: در شرایط موجود مقوله رونق تولید، حفظ اشتغال و فراهم نمودن فرصت های شغلی جدید از مطالبات اصلی مردم و جزو اهداف مهم دولت است، بنابراین به منظور جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی فعال و همچنین فعال سازی صنایع راکد و طرح های نیمه تمام باید مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با قاطعیت عملیاتی شوند.
به گزارش ایرنا، در این نشست 10 پرونده مربوط به طرح های متقاضی در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات مورد بررسی قرار گرفت که پس از طرح موضوع و بیان مشکلات توسط صاحبان این واحدها، تصمیمات لازم برای رفع موانع آنها اتخاذ شد.
523 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 265 هزار میلیون ریال و ظرفیت اشتغال 9 هزار و 171 نفر در استان ایلام وجود دارد که 183 واحد آن معادل 33 درصد نیمه فعال و یا تعطیل است.
تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه فعال استان ایلام به ترتیب 144و 43 واحد است که برای اجرا و بهره برداری آنها با ظرفیت اشتغال چهار هزار و 516 نفر در مجموع 23 هزار میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.
30 واحد نیمه فعال و 86 واحد تعطیل ایلام با سرمایه گذاری هزار و 302 میلیارد ریال قابل احیا، فعالسازی دوباره و برگشت به چرخه کار و تولید است.
نبود نقدینگی و سرمایه در گردش، فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات، به روز نبودن فناوری خط تولید و مساله تامین مواد اولیه جزو مهمترین عوامل تعطیلی واحدهای صنعتی ایلام به شمار می روند.
استان ایلام با 14 شهرک و ناحیه صنعتی و برغم برخورداری از موقعیت ویژه همسایگی با کشور عراق از نظر صنعتی یکی از استان های غیربرخوردار و فقیر کشور محسوب می شود.
دریافت کننده: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.