به گزارش ایرنا، اسد قاسمی روز یکشنبه در حاشیه آیین کلنگ زنی خانه بهداشت روستای بلوطستان شوهان در جمع اهالی این روستا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون کار ساخت چهار خانه بهداشت در روستاهای پاریاب، چشمه پهن، نادر آباد و بلوطستان با بیش از سه میلیارد ریال آغاز شده که با بهره برداری از این طرح ها، مشکلات حوزه سلامت و بهداشت در این روستاها بر طرف می شود.
وی افزود: مرکز جامع خدمات سلامت شهر مهر با اعتبار 2 میلیارد ریالی و ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان شهرستان با اعتبار 13 میلیارد ریالی از دیگر طرح های مهم حوزه بهداشت و درمان شهرستان ملکشاهی است.
قاسمی تاکید کرد: مهمترین طرح شهرستان در حوزه سلامت ساخت دی کلینیک تخصصی است که از ابتدای دولت تدبیر و امید عملیات اجرایی آن آغاز شده و هم اکنون مرحله صفت کاری با هزینه شده هفت میلیارد ریال در حال اتمام است.
وی یادآور شد: با بهره برداری از دی کلینیک تخصصی شهرستان سهم قابل توجهی از مشکلات مردم در حوزه سلامت بر طرف و ایاب و ذهاب مردم به مرکز استان برای دریافت خدمات پزشکی تخصصی کمتر خواهد شد.
فرماندار ملکشاهی به تعمیر و تجهیز مراکز بهداشت و سلامت شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: اختصاص یک دستگاه آمبولانس کمک دار ویژه مناطق کوهستانی و صعب العبور و دو دستگاه آمبولانس معمولی به حوزه سلامت از دیگر اقدامات در این حوزه زیربنایی است.
به گفته وی، در سال گذشته مراکز بهداشت و درمان روستای گنبد پیر محمد و شهر ارکواز به آزمایشگاه مدرن و دیگر امکانات پزشکی تجهیز شد.
شهرستان ملکشاهی با 22 هزار نفر جمعیت به مرکز شهر ارکواز در 35 کیلومتر ایلام قرار دارد.
خبرنگار: روح اله احمدی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7179/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.