هادی رحمتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای تهیه این تعداد پنل تولید برق، 960 میلیون ریال هزینه شده که 15 درصد از آن را عشایر و 85 درصد نیز توسط شرکت توزیع نیروی برق تامین و پرداخت شده است.
وی افزود: پنل های تحویلی به عشایر مدت 10 ساعت ذخیره برق دارند و با استفاده از این پنل ها عشایر و دامداران می توانند از روشنایی 2 تا 3 لامپ 5 وات به علاوه امکان شارژ گوشی تلفن همراه بهره مند شوند.
رحمتی یادآور شد: این خدمت می تواند گام مهمی در بهبود شرایط زندگی عشایر باشد و با افزایش کیفیت زندگی آنان در کنار سایر خدماتی که به عشایر و دامداران داده می شود تاثیر زیادی در ماندگاری آنان و افزایش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی داشته باشد.
سرپرست اداره امور عشایری شهرستان بدره با اشاره به نقش عشایر در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: با تاکیداتی که مقام معظم رهبری بر مساله اقتصاد مقاومتی و اشتغال دارند می توان عشایر را با وجود هزینه اندک زندگی و بازدهی فراوان الگوهای خوبی در تحقق این امر دانست.
به گزارش ایرنا، شهرستان بدره دارای 800 خانوار عشایری با جمعیت بیش از سه هزار نفر است که در حوزه های مختلف کشاورزی و دامپروری سبک و سنگین فعالیت دارند.
با توجه به نگهداری بیش از 100 هزار راس دام توسط این خانوارها، سالانه یک هزار و 500 تن گوشت قرمز، سه هزار تن شیر و 200 تن سایر محصولات وابسته تولید و روانه بازار مصرف می کنند.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.