به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید روز چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهار کرد: منابع مالی بسیاری هم اکنون در اختیار مردم قرار دارد که اگر بتوانیم آنها را در جهت تقویت تولید در کشور هدایت کنیم، می توانیم منابع مالی مورد نیاز برای شتاب بخشی در اجرای پروژه های عمرانی و اقتصادی را تامین کنیم.
وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران با وجود آنکه مدت کوتاهی از تشکیل آن گذشته ولی بدلیل جلب اعتماد مردم به این بانک و واگذاری تسهیلات قرض الحسنه توانسته جایگاه مناسبی را در عرصه خدمات رسانی بانکی به مردم کسب کند.
استاندار ایلام یادآور شد: هم اکنون بسیاری از مردم به شکل خانوادگی با ایجاد صندوق هایی زمینه کسب تسهیلات را برای خود فراهم کرده اند که بانک قرض الحسنه مهر ایران می تواند با ایجاد مشوق هایی در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشد.
مروارید تاکید کرد: مردم استان ایلام با لحاظ کردن شاخص های جمعیتی هم اکنون رتبه هفتم سپرده گذاری در بانک ها را به خود اختصاص داده اند که می توان از این سرمایه ها برای رونق تولید و اشتغال و کمک به منابع بانکی استان بهره گرفت.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز در این دیدار گفت: این بانک در مدت فعالیت 9 ساله خود زمینه واگذاری تسهیلات قرض الحسنه را به 2 میلیون و 700 نفر در قالب 150 هزار میلیارد ریال فراهم کرده است.
مرتضی اکبری با بیان اینکه تسهیلات این بانک بین 10 تا 150 میلیون ریال متغییر است و حداکثر چهار درصد کارمزد دارد، افزود: سال 95 در مجموع 45 هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب 510 هزار فقره وام پرداخت شد که سهم استان ایلام 10 هزار فقره با 910 میلیارد ریال بود.
وی اضافه کرد: سقف پرداخت وام های قرض الحسنه بانک مهر ایران با مصوبه شورای پول و اعتبار به 200 میلیون ریال و در طرح بانکداری اجتماعی به 300 میلیون ریال افزایش یافته است.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.