علی نجات سلیمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی مدت یاد شده 70 هزار و 802 قلم داروی قاچاق در این استان کشف شد در حالیکه این مقدار در دوره مشابه سال گذشته سه هزار و 780 قلم بود که بیان کننده افزایش قابل توجه یک هزار و 773 درصدی کشفیات است.
وی افزود: مبارزه قاطع و مستمر با وارد کنندگان و توزیع کنندگان داروهای قاچاق و غیر مجاز با توجه به در میان بودن موضوع سلامت مردم بطور جدی از سوی اعضای این کمیسیون دنبال می شود و به هیچ وجه به افراد خاطی مماشاتی صورت نگرفته و مجرمان به دستگاه ها نظارتی و قضایی معرفی می شوند.
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام تاکید کرد: همچنین از ابتدای سال 95 تا پایان خرداد ماه همین سال 349 هزار و 220 نخ انواع سیگار قاچاق با تلاش اعضای این کمیسیون در استان ایلام کشف شد که این مقدار در دوره مشابه سال جاری با افزایش 78 درصدی به 622 هزار و 300 نخ رسیده است.
سلیمانی یادآور شد: میزان کشف لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق نیز در این مدت در استان ایلام سه هزار و 123 مورد عدد بوده که در مقایسه با 2 هزار و 468 عدد دوره مشابه پارسال 27 درصد رشد را نشان می دهد.
وی اضافه کرد: امسال 17 هزار و 280 قلم انواع لوازم التحریر قاچاق در این استان کشف شد در حالیکه پارسال هیچگونه کشفیاتی در این حوزه نداشتیم.
سلیمانی مهمترین شیوه های ورود کالای قاچاق به استان ایلام را در قالب پوشش همراه مسافر، توزیع در لا به لای کالاهای مجاز، حمل در بسته بندی های غیر واقعی و جاسازی درون خودروها عنوان کرد و افزود: با این وجود باندهای مهم قاچاق کالا در این استان مشاهده نشده و تنها به شکل انفرادی شاهد فعالیت برخی افراد در این زمینه هستیم.
به گزارش ایرنا، سال گذشته یک هزار و 169 نفر که در زمینه عرضه کالای قاچاق در این استان فعالیت می کردند، با تلاش دستگاه های انتظامی و نظارتی دستگیر شدند و در نتیجه تشکیل 251 پرونده در تعزیرات حکومتی متخلفان به پرداخت 26 میلیارد و 91 میلیون و 183 هزار ریال جریمه نقدی شدند.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.