منصور محبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فراخوان این جشنواره در سطح فرامرزی ویژه 2 کشور عراق و ایران با موضوع سفرنامه و خاطره نویسی به دو زبان فارسی و عربی پارسال منتشر و در مجموع 150اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
وی ادامه داد: این آثار با موضوع خاطره نویسی و سفرنامه امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت شاهچراغ (ع) و سایر امامزادگان به زبان های فارسی و عربی هستند.
وی علت کاهش تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره امسال را حذف بخش دانش آموزی عنوان کرد.
وی افزود: برگزاری جشنواره ششم رضوی به موسسه فراسوی فصل پنجم هنر به عنوان مجری برگزار کننده با نظارت و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام واگذار شده است.
محبی تاکید کرد: این جشنواره برای دهمین سال متوالی برگزار می شود ولی ششمین دوره برگزاری سراسری آن با موضوع سفرنامه و خاطره نویسی است که استان ایلام میزبانی آن را بر عهده دارد.
به گفته محبی، جشنواره رضوی امسال 9 مرداد همزمان با دهه کرامت در مرکز این استان با حضور مسئولان و فرهیختگان و برگزیدگان برگزار و نفرات برتر مورد تجلیل قرار می گیرند.
گفتنی است، جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با موضوع های مختلف فرهنگی، هنری و علمی همه ساله دهه کرامت از میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) با هدف توسعه و ترویج فرهنگ رضوی در سراسر کشور برگزار می شود که 9 سال متوالی استان ایلام میزبان این جشنواره بوده است.
برگزاری این جشنواره در استان ایلام از سال 87 آغاز شد و تاکنون بصورت متوالی همه ساله در رشته های مختلف پیامک رضوی، تحقیق و پژوهش با موضوع رضوی و سفرنامه و خاطره نویسی برگزار شده است.
پنجمین جشنواره پارسال در استان ایلام برگزار شد و در مجموع 460 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
خبرنگار: آزاده خرم**انتشار دهنده :شهریار حیدری فر
/6034/7171
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.