حجت اله بخشوده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: در سال جاری بیش از 110 هکتار از باغ این شهرستان تحت کشت انگور یاقوتی قرار گرفته است که پیش بینی می شود مقدار بیش از 400 تن انگور از این مقدار سطح برداشت و روانه بازار مصرف گردد.
وی افزود: ارقام دیگری چون پرلت سفید،قرمز و بی دانه در سطح 50 هکتار کشت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی سیروان یاد اوری کرد:تعداد بیش از 250 نفر بصورت فصلی و بطور مستقیم و غیر مستقیم مشغول بکار هستند که ارزش و معادل اقتصادی این مقدار محصول بیش 800 میلیون ریال می باشد.
وی میزان فروش انگور در باغات را هر کیلو 20 هزار ریال عنوان کرد که پس از برداشت به مرکز استان ایلام و سایر شهرستان های همجوار جهت فروش صادر می شود.
وی ادامه داد: مدیریت جهاد کشاورزی سیروان کلاس های آموزشی و ترویجی در خصوص مبارزه با آفات بیماری های انگور در راستای افزایش سطح آگاهی و آموزش باغداران برگزار کرده است.
وی همچنین از اجرای طرح آبیاری قطره یا نوار تیپ دو محصول محلی خیار و گوجه فرنگی در سطح 5 هکتار از جالیزارهای سیروان خبر داد.
بخشوده اظهار داشت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و محدودیت منابع آبی می بایست با استفاده از سیستم های نوین آبیاری در مزارع و باغات راندمان مصرف آب را بالا داد.
وی اضافه کرد: به همین خاطر جهاد کشاورزی با اعطای تسهیلات مناسب و کم بهره به متقاضیان برای آبیاری قطره ای یا نوار تیپ ضمن افزایش راندمان تا 90 درصد با کاهش رشد علف های هرزو همچنین کاهش مصرف کود و سموم را به همراه داشته است.
کاهش 50 درصدی مصرف آب و سموم و همچنین منابع انسانی از دیگر مزایای این طرح می باشد.
بخشوده خاطر نشان کرد: در این طرح 15 نفر ضمن اشتغالزایی و اخذ دریافت 2 میلیارد و 300 میلیون ریالی توانستند از هر هکتار بیش از 4 تن خیار و گوجه محلی برداشت کنند.
شهرستان سیروان به مرکزیت شهر لومار در 65 کیلومتری ایلام قرار دارد.
خبرنگار:رضا آزادی**انتشار دهتده:شهریار حیدری فر
7176/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.