به گزارش ایرنا،محمد رضا مروارید روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان دهلران اظهار کرد : دولت تدبیر وامید به خوبی درحوزه ظرفیت های استان ایلام سرمایه گذاری کرده که این سرمایه گذاری ها موجب پیشتازی استان در بحث توسعه شده است.
وی با اشاره به ظرفیت های دهلران در حوزه های مختلف گفت : این شهرستان مرزی سالیانه نیمی از محصول گندم استان ایلام را تولید می کند که دولت نیز با توجه به ظرفیت های کشاورزی منطقه طرح های خوبی اجرا ود ردست اقدام دارد.
مروارید افزود : سالیانه حدود 5 هزار میلیارد ریال در حوزه های کشاورزی و آب خاک شهرستان دهلران سرمایه گذاری می شود که این نوید بخش آینده روشن در توسعه شهرستان وافزیش تولید اشتغال است.
نماینده عالی دولت تدبیر وامید گفت : خوشبختانه دولت در حوزه سد های مرزی در استان ایلام پروژه های خوبی در دست اقدام دارد که مهترین آنها سد میمه است که امسال 600میلیارد ریال برای سد وشبکه اصلی آن از طریق صندوق توسعه ملی پیش بینی شده است ودر صورت هزینه شدن این مبلغ تزریق مجدد اعتبار انجام می شود.
وی بااشاره به سامانه گرمسیری در استان گفت : با رایزنی های که با آب نیرو وقرارگاه خاتم داشته ایم قطعه چهارم این طرح که در شهرستان دهلران می باشد در اولویت اجرا قرار گرفته است وباتوجه به پیشرفت مناسب این پروژه در مدت 18ماه تکمیل خواهد شد.
استاندار ایلام از مصوب شدن گشایش بازارچه چیلات در هئیت دولت خبر داد وافزود : این بازارچه نقش مهمی در توسعه منطقه ومعیشت مردم دارد وبسیاری از زیر ساختهای آن نیز فراهم شده است.
مروارید به حجم سرمایه گذاری دولت یازدهم در حوزه نفت گاز استان ایلام بخصوص شهرستان دهلران اشاره وافزود : برای ان جی ال دهلران 500میلیون دلار از صندوق توسعه ملی مصوب شده وبه زودی شاهد شتاب در اجرا این پروژه خواهیم بود.
وی بیان کرد : با پیگیری های صورت گرفته در آینده نزدیک شاهد اجرای عملیات پتروشیمی دهلران خواهیم بود.
مرواید اجرای عملیات فاز اول دوبانده کردن محور دهلران به اندیمشک به طول 12کیلومتر از دیگر اقدامات دولت در دهلران دانست گفت :قطعه دوم این طرح به طول 18 کیلومتر به پیمانکار واگذار شده و همچنین برای تعریض مسیر دهلران به مهران مبلغ 5هزار و 380 میلیارد ریال به صورت فاینانس مصوب شده که در قانون بوجه آمده است.
نماینده عالی دولت در استان ایلام از دیدار با ویز فرهنگ وارشاد اسلامی وورزش خبر داد وگفت : با توجه به استعداد های فرهنگی بویژه در حوزه تئاتر دهلران وهمچنین استعداد های ورزشی این شهرستان مجتمع فرهنگی هنری دهلران تجهیز و در خصوص توجه به هئیت های ورزشی این شهرستان پیگیر های خوبی انجام شده است.
مرواید گفت : باتوجه به ضعف ولتاژ برق در شهرستان دهلران بخصوص بخش موسیان از طریق خط انتقال برق سد سیمره وایجاد نیروگاه 500مگاواتی در شهرستان علاوه بر برطرف شدن ضعف ولتاژ،زمینه ایجاد برق صنعتی در این شهرستان فراهم می شود.
وی افزود: در حوزه صنعت شهرستان دهلران کارخانه فولاد دهلران در حال پیگیری است که در صورت گذراندن مراحل بانکی این طرح اجرایی می شود و همچنین شهرستان دهلران با توجه به نزدیکی به مرز عراق زمینه صادرات برای سیمان از طریق کارخانه سیمان این شهرستان فراهم است ومشکل بازاریابی برای این کارخانه از طرق صادرات حل خواهد شد .
استاندار ایلام همچنین به فعالیت بعضی فضا های مجازی وتریبون ها علیه دولت در قبل از انتخابات اشاره کرد گفت : همه این تلاش ها با رای آگاهانه مردم خنثی شد.
7175 خبرنگار:علی رضازاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.