به گزارش ایرنا، معروف بسطامی روز چهارشنبه در همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر شهرستان ایلام اظهار کرد: در دنیای کنونی بحران مواد مخدر در کنار سه بحران اصلی جهان یعنی بحران نابودی محیط زیست ، بحران تهدید اتمی و بحران فقر به عنوان مسئله روز درآمده است.
وی افزود: امروزه اعتیاد به مواد مخدر تبدیل به یک بحران جهانی شده و بدون استثنا تمامی کشورهای جهان درگیر این معضل هستند اما کشور ما به طور اخص از شرایط دیگری نسبت به دیگر کشورها با این معضل برخوردار است.
فرماندار ایلام تاکید کرد: ایران به دلیل همسایگی با کشورهای همسایه که مبدا و منشا تولید و صدور مواد مخدر هستند تا کنون بیشترین هزینه ها را برای مبارزه با این پدیده شوم پرداخت کرده است.
بسطامی با اشاره به اینکه بیشترین جرائم و رفتارهای خشن ناشی از توزیع و مصرف مواد مخدر است، یادآور شد: 70 درصد جرائم زندانیان، 55 درصد آمار طلاق و 45 درصد جرائم و رفتارهای خشن مربوط به توزیع و مصرف مواد مخدر است.
وی بر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: مهمترین بخش تاثیرگذار در اقدامات فرهنگی مبارزه با مواد مخدر، تقویت سازمان های مردم نهاد است که این نهادها در پیشگیری از اعتیاد می توانند بسیار موثر واقع شوند.
فرماندار ایلام با اشاره به اینکه ایران در صف اول مبارزه با این معضل خانمان سوز در جهان است، اضافه کرد: وجود سه هزار و 700 شهید از ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در زمینه مبارزه با مواد مخدر دلیل این مدعا محسوب می شود.
بسطامی با بیان اینکه که مبارزه علیه مواد مخدر در کشور تنها وظیفه دولت نیست بلکه مردم هم باید در مبارزه برابر این پدیده سهیم باشند، تاکید کرد: بحث مقابله و مبارزه با این معضل باید تبدیل به موضوعی اجتماعی شود تا بتوانیم گامی مثبت در جهت کاهش آسیب های ناشی از مواد مخدر با رویکرد پیشگیری و کاهش تقاضا برداریم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام نیز در این همایش به مشارکت سازمان های مردم نهاد استان در امر مبارزه با مواد مخدر پرداخت و گفت: تعداد سازمان های مردم نهاد فعال سال 94 در این عرصه 155 مورد بود که سال گذشته به 159 نهاد رسیده و ارتباط تنگاتنگی میان اعضای شورا با این مراکز برقرار است.
فهد کمالوندی با اشاره به فعالیت 40 مرکز ترک اعتیاد در استان ایلام اظهار کرد: این تعداد در سال ماقبل 26 مرکز بوده است که 36 مرکز توسط بخش غیر دولتی و تنها چهار مرکز توسط نهادهای دولتی اداره می شوند.
به گفته وی نزدیک به 7 هزار نفر در این استان سال گذشته به مراکز وابسته به این شورا برای درمان اعتیاد به مواد مخدر مراجعه کردند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام حساس کردن خانواده ها را مهمترین راه کاهش اعتیاد در جامعه دانست و یادآور شد: سیاست دولت یازدهم استفاده از بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد در زمینه های مختلف پیشگیری و درمان است، لذا می بایست از توان بخش خصوصی و فعالان و علاقه مندان در این زمینه استفاده لازم صورت پذیرد.
یکم تا هفتم تیرماه ماه به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده :شهریار حیدری فر
/6034/3032
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.