به گزارش ایرنا اسد قاسمی روز سه شنبه در همایش مبارزه با مواد مخدر این شهرستان افزود: امروزه اعتیاد به مواد مخدر تبدیل به یک بحران جهانی شده و بدون استثنا تمامی کشورهای جهان درگیر این معضلی هستند.
وی بهترین راه مقابله با مواد مخدر و اعتیاد را پیشگیری دانست و افزود: مبارزه با مواد مخدر یک موضوع فرهنگی است و باید همه گیر و اجتماعی شود و فعالیت های فرهنگی، اطلاع رسانی و پیشگیری باید در دستور کار قرار گیرند و از ظرفیت های آموزشی استفاده شود تا اینکه اثرگذاری بیشتری داشته باشد.
فرماندار ملکشاهی با اشاره به نقش مهم و سازنده سازمان های مردم نهاد در مبارزه با موادمخدر تاکید کرد: سازمان های مردم نهاد به عنوان بازوان توانمند در این حوزه نقش سازنده و بی بدیلی در آگاهی بخشی به اقشار مختلف مردم دارند.
قاسمی مراقبت از معتادان بهبود یافته برای بازگشت به جامعه را یکی از عوامل کاهش تقاضا برای مواد مخدر دانست و اظهار داشت: یکی از مهم ترین اقداماتی که لازم است پس از ترک اعتیاد در راستای تکمیل فرآیند بهبود معتادان انجام شود، اشتغالزایی است لذا تمام دستگاه ها باید برای ایجاد اشتغال معتادان بهبود یافته تلاش کنند تا آسیب های اجتماعی کاهش یابند.
وی افزود: درکنار برخورد قهری با این معضل خانمان سوز فعالیت های فرهنگی، آموزشی، اطلاع رسانی و پیشگیری باید در دستور کار قرار گیرند و پیشگیری از اعتیاد در خانواده ها، مدارس و دانشگاه ها به صورت جدی دنبال شود.
فرماندار ملکشاهی خاطر نشان کرد: نوع نگاه جامعه به فرد معتاد به عنوان یک بیمار که نیازمند توجه و کمک دیگران است می تواند زمینه برگشت پذیری و رهایی آنان را از این بلای خانمانسوز را فراهم سازد.
خبرنگار : روح الله احمدی **انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7179/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.