به گزارش ایرنا، محمد رزم اظهار کرد: سال گذشته در مجموع به 132 هزار پرونده در محاکم قضایی استان رسیدگی شد در حالیکه این تعداد در سال ماقبل 125 هزار و 43 فقره بود که این آمار از افزایش هفت درصدی رسیدگی ها حکایت می کند.
وی افزود: کاهش 9 درصدی ورودی پرونده ها در دادگستری ها و 18 درصدی در دادسراها و کاهش چشمگیر وقوع جرائم خشن و قتل در این استان از موفقیت های دستگاه قضایی در سال 95 است.
رئیس کل دادگستری ایلام تاکید کرد: سال 93 نیز بیش از 70 هزار و 771 مورد پرونده به محاکم قضایی استان وارد شد که 67 هزار و 117 فقره مورد رسیدگی قرار گرفت و مختومه شد ضمن اینکه از این تعداد حدود 47 هزار پرونده به دادسراها وارد شد که بخش زیادی از آنها کیفری نبودند.
رزم یادآور شد: پارسال 22 هزار و 500 پرونده در دادگاه های حقوقی رسیدگی شد و بررسی 85 هزار پرونده در دادگاه های تجدید نظر و 28 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف از دیگر فعالیت های دستگاه قضایی استان ایلام در سال 95 است.
وی مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در شوراهای حل اختلاف استان را بین هفت تا 14 روز اعلام کرد و گفت: تعداد شعبه های حل اختلاف استان از 98 شعبه به 125 شعبه افزایش یافت و از مجموع 28 هزار پرونده وارد شده در این حوزه 6 هزار و 727 فقره برابر با 33 درصد پرونده ها از طریق صلح و سازش مختومه شده اند.

** نیاز دستگاه قضایی استان ایلام به 100 قاضی جدید
رئیس کل دادگستری ایلام اظهار کرد: هم اکنون 47 درصد پست های قضایی در این استان فاقد نیرو است در حالیکه 109 قاضی در مجموعه محاکم قضایی استان فعالیت می کنند ولی به 100 قاضی دیگر نیاز داریم.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی مجور استخدام 800 قاضی و سه هزار و 200 کادر قضایی را به قوع قضاییه داده است که امیدواریم بتوانیم از این طریق بخشی از نیروهای مورد نیاز خود را جذب کنیم.

** پرونده های دادگاه خانواده استان ایلام به 175 فقره کاهش یافت
رئیس کل دادگستری ایلام با اشاره به اینکه پیش از این در دادگاه خانواده استان 2 هزار و 300 پرونده وارد می شد، یادآور شد: با افزایش قضات این حوزه تعداد پرونده های ورودی به 175 مورد کاهش یافته است.
رزم سیاست راهبردی دادگستری استان را توجه جدی به امنیت پایدار که مطالبه عمومی مردم است، دانست و تاکید کرد: در کنار آن رسیدگی عادلانه به پرونده های قضایی و مبارزه قاطع و جدی با اراذل و اوباش نیز در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 27 مورد قتل در استان روی داد که تاکنون برای 15 نفر حکم اعدام صادر شده و مابقی در مراحل دادرسی است، افزود: 12 نفر از قاتل ها که طی سالیان گذشته متواری شده بودند با تلاش های صورت گرفته توسط پلیس دستگیر و بزودی به مجازت اعمال خود خواهند رسید.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.