حمید ایراندوست روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فطریه، کفاره و مساعدت‌های مردمی با هماهنگی انجام شده در روز عید سعید فطر بین خانواده های تحت حمایت شهرستان ایوان توزیع شد.
وی افزود: از این میزان مبلغ 680 میلیون ریال فطره عام، 18 میلیون ریال فطره سادات و 2 میلیون و 520 هزار ریال کفاره غیر عمد است و مبالغ مذکور در 2 پایگاه ثابت و 42 پایگاه سیار روز عید فطر جمع آوری شد.
ایراندوست با بیان اینکه رفع مسائل معیشتی از جمله اقدام های کمیته امداد در کمک به خانواده های تحت حمایت و نیازمندان است، گفت: سال گذشته 139 میلیون ریال زکات فطره در این شهرستان جمع آوری و بین افراد تحت پوشش و نیازمندان توزیع شد.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ایوان گفت: همچنین سال گذشته 21 میلیارد ریال کمک های دریافتی مردم به کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان برای کمک به نیازمندان بوده است.
ایراندوست با بیان اینکه یک هزار و 120 حامی در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین در این شهرستان مشارکت دارند گفت: قبل از برنامه تلویزیونی ماه عسل تعداد حامیان یک هزار و 120 نفر بود اما بعد از این برنامه 600 حامی جذب این شهرستان شد و این تعداد به یک هزار و 720 نفر افزایش یافت.
وی گفت: طرح اکرام ایتام به منظورحمایت از کودکان یتیم و طرح محسنین برای حمایت از خانواده های نیازمند دارای سرپرست بیمار، ازکار افتاده و فرزندان غیر یتیم خانواده های محروم راه اندازی شده است.
به گزارش ایرنا، پنج هزار و 726 نفر از جمعیت شهرستان 55 هزار نفری ایوان زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند و یک هزار و 921 خانوار نیز مستمری بگیر این نهاد هستند پارسال 110 خانوار از چرخه حمایت خارج و خودکفا شدند.
خبرنگار: لیلی خاکی**انتشار دهنده :شهریار حیدری فر
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.