به گزارش ایرنا، عمران علی محمدی عصر دوشنبه در همایش معرفی و تبیین هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: حقوق بشر آمریکا منفعت طلبانه است و هر جا که منافع اش ایجاب کند به بهانه دفاع از حقوق انسان ها به آن ورود می کند.
وی افزود: امروز بر همگان آشکار شده که دولت آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر و حامی تروریسم در جهان محسوب می شود و این موضوع غیر قابل انکار است.
علی محمدی با بیان مستنداتی در رابطه با نقض حقوق بشر در آمریکا ادامه داد: اگر می گویند که وضعیت شهروندان در این کشور عادی و خوب است بخاطر ظلم و زور حاکم بر آنجاست ولی همگان می دانند که وضعیت زندان ها و نابرابری های نژادی گواه بر عدم وجود رعایت حقوق بشر در کشور آمریکا است.
وی تاکید کرد: نظریه های آمریکایی بر اساس خرد محقر و پیش پا افتاده بشری است و از نظر عملی دولت آمریکا هر جا منافع اش اقتضا کند در امور دیگر کشورها دخالت می کند.
علی محمدی با اشاره به مولفه های وجود دموکراسی و رعایت کامل حقوق بشری در ایران اسلامی گفت: برگزاری انتخابات در کشور یکی از بزرگترین و مثال زدنی ترین نماد رعایت حقوق بشر است و علاوه بر آن می توان از حقوق شهروندی دیگر نظیر آزادی بیان، حقوق زنان، عقاید و تفکرات گوناگون نیز نام برد.
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام نیز در این همایش با بیان اینکه بنابر توصیه مقام معظم رهبری از 6 لغایت 12 تیرماه هر سال به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است، گفت: بیان حقایق نقض حقوق بشر توسط آمریکا برای جامعه بویژه نسل جوان موجب بصیرت افزایی و آگاهی بخشی هر چه بیشتر نسبت به این موضوع مهم می شود.
حجت الاسلام علی چراغی پور افزود: بی تردید مساله حقوق بشر از جمله مقولات و موضوعات مهم و تاثیرگذار و همچنین چالش برانگیز عرصه بین الملل محسوب شده که مورد توجه ملت های گوناگون قرار دارد.
وی اضافه کرد: امروز جهانیان شاهدند که آمریکا و جیره خوارانش موضوع دفاع از حقوق بشر را به ابزار و حربه ای برای اعمال فشار بر کشورهای مستقل بویژه جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرده اند.
ششم تا داوزدهم تیر ماه هر سال به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است در روز 12 تیر ماه سال 67 هواپیمای مسافربری ایرباس جمهوری اسلامی ایران که از بندرعباس عازم دوبی بود در آسمان خلیج فارس هدف موشک ناو هواپیما بر وینسنس آمریکا قرار گرفت و همه 290 مسافر و خدمه این پرواز به شهادت رسیدند.
جمهوری اسلامی ایران علاوه بر شورای امنیت و شورای ایکائو، شکایت خود را در دیوان بین المللی دادگستری لاهه نیز مطرح کرد، عنصر تخصصی سازمان ملل متحد یعنی ایکائو (سازمان هواپیمایی کشوری بین المللی) نیز از مسائل سیاسی بدور نماند و به جای بررسی فنی و ارائه طریق به شورای امنیت به ابراز تاسف و تسلیت به بازماندگان این سانحه پرداخت.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.