حجت اندوزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون 11 مرکز اقامتی میان مدت غیر دولتی ترک اعتیاد زیر نظر بهزیستی در شهرستان های مختلف این استان دایر است که به صورت غیر دارویی برای بهبود افراد مصرف کننده مواد مخدر فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه تمامی این مراکز غیر دولتی و با نظارت بهزیستی فعالیت دارند، افزود: هزینه درمان ترک اعتیاد برای 45 تا 60 روز اقامت در این مراکز چهار میلیون ریال است که بهزیستی به مصرف کنندگان مواد مخدر نیازمند که مددجوی بهزیستی یا کمیته امداد باشند بین یک میلیون و 500 هزار ریال تا دو میلیون ریال در قالب یارانه درمان، پرداخت می کند.
اندوزی اضافه کرد: در یکسال گذشته در مجموع 2 هزار نفر مصرف کننده موا مخدر به این مراکز برای ترک مراجعه کردند که به افراد نیازمند بیش از 510 میلیون ریال یارانه پرداخت شده است.
به گفته وی، از مجموع مراکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد غیر دولتی که با نظارت بهزیستی در استان ایلام فعالیت دارند پنج مرکز در ایلام و مابقی در دیگر شهرستان ها فعال هستند.
وی از راه اندازی سه مرکز جدید اقامتی میان مدت ترک اعتیاد در آینده نزدیک در شهرستان های سیروان، چرداول و ایوان خبر داد.
اندوزی اشتغال بهبود یافتگان را از برنامه های بهزیستی برای جلوگیری از بازگشت دوباره آنها به دامن اعتیاد اعلام کرد و گفت: سال گذشته به 128 نفر از بهبود یافتگان بیش از 10 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت شد.
کارشناس مسئول دفتر اعتیاد اداره کل بهزیستی استان ایلام همچنین از اجرای طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در 40 محله شهری و روستایی این استان با پوشش 157 هزار نفری در یکسال گذشته خبر داد.
به گزارش ایرنا، 25 هزار نفر در استان 580 هزار نفری ایلام زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.
اداره کل بهزیستی استان ایلام در چهار حوزه توانبخشی، امور اجتماعی، پیشگیری و اشتغال و مشارکت های مردمی به عموم مردم نیز خدمات خود را ارائه می کند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.