به گزارش ایرنا، در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان روز همبستگی با مردم ستم دیده فلسطین، اقشار مختلف مردم شهرستان آبدانان با شرکت در راهپیمایی با شکوه روز قدس، یکبار دیگر با آرمان های حضرت امام خمینی (ره) و انتفاضه قدس شریف تجدید پیمان کردند.
مردم روزه دار و متدین آبدانان اعم از زن و مرد، پیر و جوان، شهری و روستایی در صبح آخرین جمعه از ماه مبارک و معنوی رمضان با حمل پلاکاردها و اشعار انقلابی و استکبار ستیزی و شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ براسرائیل، مرگ بر آل سعود، نیروی قدس سپاه - خار چشم آمریکا، مرگ بر سه حامی تروریسم آمریکا و اسرائیل و انگلیس، دست خدا بر سر ماست - خامنه ای رهبر ماست یا ایها المسلمون اتحد و اتحد، یکبار دیگر ضمن تجدید عهد و پیمان با آرمان های شهیدان انقلاب اسلامی، امام راحل و مردم مسلمان و تحت ستم فلسطین، تنفر و انزجار همیشگی خود را از استکبار جهانی به سر کردگی آمریکای جهانخوار، اسرائیل متجاوز و گروه های تکفیری تروریستی اعلام کردند.
فرماندار آبدانان در جمع راهپیمایان در سخنانی ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس و انتفاضه مردم فلسطین گفت: همه سران استکبار با محوریت انگلیس در مدت 70 سال با بکارگیری همه امکانات سیاسی، نظامی، تدارکاتی و تبلیغاتی خود در تلاشند تا صدای مظلومیت مردم سرزمین های اشغالی را در نطفه خفه و رژیم جعلی اسرائیل را به رسمیت بشناسند اما روح انقلابی و اراده اسلامی ملت مظلوم فلسطین مانع این اقدام متجاوزانه شده است.
مجید عسگری با گرامیداشت نام و یاد امام راحل افزود: حمایت و حماسه سازی ملت بزرگ ایران و بزرگداشت روز جهانی قدس، سرزمین های اشغالی فلسطین و مسجد الاقصی را به یک کانون خیزش و نقطه ثقل استکبار ستیزی در دنیا تبدیل کرده است.
وی با تجلیل از حضور پر شعور و بصیرت افزای مردم در پای صندوق های رای و اعتماد مجدد به دولت تدبیر و امید اضافه کرد: به یمن توکل بر خدای سبحان، هدایت های هوشمندانه مقام معظم رهبری و برنامه های اجرایی، عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و سیاست خارجی دکتر روحانی، افق آینده جامعه انقلابی ما را بسیار روشن،با نشاط و امیدوار کننده کرده است.
عسگری با گرامیداشت نام و یاد شهدای حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم امام گفت: عملیات موشکی سپاه پاسداران بر علیه گروه تروریستی داعش در خاک سوریه، بسیار بجا، لازم، موثر و به موقع بود که علاوه بر هلاکت جمعی از سر کردگان جنایتکار داعش، قدرت نظامی و اشراف و اقتدار امنیتی و دفاعی جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان داد.
در پایان این راهپیمایی با شکوه که از میدان ولیعصر تا میدان امام خمینی شهر آبدانان برگزار شد قطعنامه سراسری در 9 بند قرائت شد و با طنین شعارهای الله واکبر - خامنه ای رهبر شرکت کنندگان مورد تایید قرار گرفت.
مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در مراکز بخش های مورموری و سرابباغ از توابع شهرستان آبدانان نیز همزمان با سراسر ایران اسلامی با حضور گسترده مردم این مناطق برگزار شد.
به گزارش ایرنا، امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که در این روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
خبرنگار: سید حرمت الله موسوی مقدم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7174/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.