حشمت اله عسگری روز سه شنبه در نشست بررسی زیر ساخت های شهرک های کشاورزی گلخانه ای استان اظهار کرد: بدون شک سطح تولید محصولات کشاورزی در بخش های گلخانه ای چندین برابر میزان تولید کشت معمولی است که این امر منجر به رونق تولید محصولات گلخانه ای در استان خواهد شد.
وی یادآور شد: دولت با یک برنامه راهبردی به منظور استفاده از منابع محدود و صرفه جویی در آب سعی در ایجاد و توسعه شهرک های گلخانه ای دارد و در این راستا همه زیر ساخت های لازم و زمین مورد نیاز آنها را مهیا می کند.
وی افزود: استان ایلام دارای قابلیت و ظرفیت بسیار بالایی در توسعه بخش کشاورزی دارد که می توان با افزایش روند محصولات کشاورزی هم اشتغال پایدار ایجاد کرد و هم در زمینه صادرات محصولات با توجه به وجود مرز بین المللی مهران درآمد اقتصادی قابل توجهی عاید استان نمود.
وی ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی و ایجاد شهرک های کشاورزی و گلخانه ای در مناطق مختلف استان، صنایع جانبی تبدیلی و تکمیلی و بسته بندی نیز راه اندازی شود که با ایجاد آنها شاهد بکار گیری بخش قابل توجهی از جوانان جویای کار بود و بر ارزش افزوده محصولات نیز افزود.
عسگری گفت: دولت در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی با فراهم کردن این زمینه ها سعی دارد که از محل تسهیلات ارزان قیمت صندوق توسعه ملی این شهرک ها را با کمک بخش خصوصی ایجاد کند.
وی ابراز امیدواری کرد که راه اندازی این شرکت ها نقش مهمی در رونق تولید بخش کشاورزی استان و ایجاد اشتغال مولد در شهرستانهای مختلف استان داشته باشد.
به گزارش ایرنا، در این نشست مدیرکل جهاد کشاورزی استان در خصوص وضعیت شهرک های کشاورزی و گلخانه ای در دست اقدام گزارشی ارایه کرد، همچنین نماینده طرح گلخانه ای هلیلان و بدره به بررسی وضعیت اقدامات خود و روند پیشرفت های های در دست اجرا پرداختند.
گفتنی است، وضعیت زیر ساخت های شهرک های کشاورزی گلخانه ای در صالح آباد، آبدانان و هلیلان و بدره از نظر تامین آب و برق و گاز و جاده دسترسی بررسی و مصوباتی مبنی بر رفع موانع آنها به تصویب رسید.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی **انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
/6034/7177
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.