حشمت اله عسگری روز دوشنبه در نشست کارگروه فرصت های سرمایه گذاری در استان اظهار کرد: در حوزه سرمایه گذاری و اجرای طرح های بزرگ و متوسط سامانه فرصت های سرمایه گذاری در استان به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی طراحی شده و امکان سنجی طرح های سرمایه گذاری و ظرفیت ها و قابلیت های ایلام به خوبی ارایه شده است.
وی ادامه داد: تلاش های زیادی برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان صورت گرفته اما سرمایه گذاری پدیده بسیار پیچیده ای است که همه ما فراتر از وظیفه سازمانی برای استان ایلام و مردم مرزدار آن باید تلاش کنیم تا بتوانیم موفق به جذب سرمایه گذار شویم.
وی افزود: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد جذب سرمایه گذاری با توجه به اختیارات قانونی که وجود دارد می توان موانع سرمایه گذاری استان را پیگیری کرد و مشکلات را به خوبی مطرح کرد و مسائل راهبردی، برنامه های کلان، مشوق های سرمایه گذاری، سیاست ها و برنامه های کلیدی و راهبردی و آیندها و موانع را شناسایی کرد.
عسگری گفت: شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی نقش مهمی در معرفی قابلیت های استان و شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری و همچنین آشنایی با سرمایه گذاران استانها و کشورهای دیگر دارد.
وی تاکید برای اجرای طرح های بزرگ با حضور سرمایه گذاری خارجی را یکی از ایرادات ستاد سرمایه گذاری استان برشمرد و گفت: در حوزه وزارت اقتصادی باید وقت کافی، اعتبار و پشتیبانی لازم در راستای سرمایه گذاری و تسهیل جذب فرآیند سرمایه گذاری صورت گیرد و در مرکز خدمات سرمایه گذاری بحث کارشناسی در راستای چگونگی جذب و مشوق های سرمایه گذاری مطرح شود.
وی اظهار کرد: مرکز خدمات سرمایه گذاری دارای جایگاه قانونی است و می تواند محل همین گفت و گو ها باشد تا بازخورد اقدامات دو سه سال اخیر در این حوزه را بررسی کنیم.
وی یادآور شد: بخش خصوصی استان هرچند محدود است اما می تواند پای کار بیاید و بخش عمده ای از ظرفیت های اقتصادی استان را به فعلیت برساند.
به گزارش ایرنا، در این نشست دبیر ستاد فرصت های سرمایه گذاری استان به ارایه گزارشی از طرح های مهم استان که قابلیت سرمایه گذاری خارجی دارند اشاره کرد و گفت: نسخه لاتین طرح ها باید توسط دستگاه های ذیربط ترجمه شود تا به سرمایه گذاران خارجی معرفی شود.
ساده میری اظهار کرد: طرح راه آهن ایلام، نیروگاه سیکل ترکیبی، بزرگ راه، میراث فرهنگی، طرح های جهاد کشاورزی، صنعت، پتروشیمی مهران و ... از جمله این طرح ها هستند که باید به خوبی معرفی شوند.
وی افزود: فضای کسب و کار استان باید رصد شود و برای توسعه استان با اجرایی کردن طرح های بزرگ و زیر بنایی باید یک گام عملی برداریم تا بتوانیم بسیاری از مشکلات اقتصادی و اشتغال را برطرف کنیم.
در ادامه این نشست مدیران دستگاه های متولی طرح های بزرگ به تشریح وضعیت طرح ها و موانع و مشکلات آنها پرداختند.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی**انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.