به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید شامگاه یکشنبه در نشست مشترک استانداران ایلام و واسط عراق در مهران به منظور بررسی آخرین وضعیت مرز شهابی عراق و چنگوله ایران اظهار کرد: فرصت های مناسبی در زمینه های مختلف با استان واسط داریم و به دنبال ایجاد دریچه جدید برای گسترده کردن روابط بین دو استان ایرانی ایلام و عراقی واسط هستیم که یکی از این فرصت ها ایجاد مرز چنگوله است.
وی افزود: راه اندازی مرز چنگوله در حوزه تجارت و حتی تردد زائران در ایام اربعین می تواند کمک کار خوبی برای مرز مهران باشد.
استاندار ایلام تاکید کرد: ایجاد گذرگاه های جدید بین استان های همجوار باعث افزایش مراودات همه جانبه مردم دوسوی مرز می شود.
استاندار واسط عراق نیز در این نشست روابط بین استان های ایلام و واسط عراق را بسیار خوب دانست و تاکید کرد: همه در تلاشیم تا روابط را بیش از پیش با استان ایلام و کشور ایران در زمینه تجارت و تردد زائران گسترش دهیم.
ایجاد فضای فیزیکی محل بازارچه چنگوله و شهابی، تأمین آب، برق، راه دسترسی و دریافت مجوز فعالیت این 2 مرز از طریق 2 دولت ایران و عراق از دیگر موضوع هایی بود که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.
گفتنی است کمیسیون اقتصادی دولت آبان ماه سال گذشته با راه اندازی بازارچه مرزی چنگوله در شهرستان مهران موافقت کرد و هیات دولت نیز بر این مصوبه مهر تایید زده است.
منطقه چنگوله در 32 کیلومتری مهران با منطقه الشهابی در کشور عراق هم مرز است.
ایران هم اکنون در مناطق حاج عمران، باشماق، پرویزخان، خسروی (منذریه)، سومار (مندلی)، مهران (زرباطیه)، چذابه (الشیب) و شلمچه با کشور عراق گذرگاه مرزی دارد که با اضافه شدن مناطق چنگوله (الشهابی) و چیلات (العماره) این تعداد به 10 گذرگاه افزایش خواهد یافت.
خبرنگار: حسن کهزادیان**انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6119/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.