در این مطلب آمده است: ورود بدون محاسبه و بعضا ماجراجویانه برخی از کاندیداها به عرصه انتخابات و به تبع آن، ایجاد اعتماد به نفس کاذب از سوی اطرافیان آنها باعث گردیده تا با پرداخت هزینه‌های مختلف جهت تبلیغات، به زمان، جیب و زعم برخی به اعتبار خود و بستگانشان خسارات سنگینی وارد کنند و اکنون که نتوانسته‌اند در این عرصه، موفقیتی کسب کنند با گرفتن ژست‌های حق به جانب، صدور بیانیه‌ها، مصاحبه با رسانه‌های گروهی و ایجاد تشکیک در روند و نتیجه انتخابات قصد دارند تا کمی از تلخی عدم موفقیت خود بکاهند و در انظار و افکار عمومی نیز خود را موفق جلوه دهند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بیست و نهم اردیبهشت‌ ماه و با مشارکت نزدیک به هشتاد درصدی مردم استان برگزار شد.
شورای شهر ایلام به عنوان مرکز استان، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است و همین موضوع باعث شد تا افراد زیادی از هر قشر و طبقه‌ای و حتی بدون سابقه اجرایی و تخصصی به عنوان کاندیدا وارد عرصه انتخابات شوند و اگر هم از آنها سوال میشد که «چرا اقدام به ثبت نام کرده‌اند؟» یک جواب مشترک داشتند که آن هم «خدمت به شهر و مردم» بود.
نتیجه این نیت مبارک هم، ثبت ‌نام تعداد کثیری برای شورای شهر ایلام بود که پس از بررسی صلاحیت‌ها تعداد 147 نفر تبلیغات این انتخابات را کلید زدند و در مدت هفت روز زمان رسمی تبلیغات، سعی در جلب آرای مردم و نشان دادن مقبولیت خود داشتند و شعارهای رنگارنگ همگی آنها نیز، تواضع و فروتنی و خدمت به خلق را نشان می‌داد.
اما سی‌ ام اردیبهشت‌ ماه و از همان اولین ساعات اعلام نتایج انتخابات بود که صدای اعتراض کاندیداها به نتیجه این انتخابات بلند شد و کاندیداهایی که موفق به ورود به شورای شهر نشده بودند با تجمع در مقابل فرمانداری، تهیه تومارهای اعتراضی و در گروه‌ها و فضای مجازی، اعتراض خود را به نتایج انتخابات با ادعای تخلفات گسترده در فرآیند برگزاری این انتخابات اعلام کردند.
به یقین رسیدگی به شکایت های کاندیداها وظیفه قانونی و شرعی مجریان انتخابات است و نباید نادیده گرفته شود و چه بسا افرادی که با فاصله اندکی از آخرین نفر، نتوانسته‌اند مجوز ورود به شورا را کسب کنند در صورت ارائه مستندات لازم مبنی بر تخلف، اشتباه در شمارش و هر موضوع قابل استناد دیگری انتظار داشته باشند که در تعداد آرای آنها تغییری ایجاد شود اما جنجال و هیاهوی نفرات آخر لیست نتایج انتخابات برای چیست؟!
ورود بدون محاسبه و بعضا ماجراجویانه برخی از کاندیداها به عرصه انتخابات و به تبع آن، ایجاد اعتماد به نفس کاذب از سوی اطرافیان آنها باعث گردیده تا با پرداخت هزینه‌های مختلف جهت تبلیغات، به زمان، جیب و زعم برخی به اعتبار خود و بستگانشان خسارات سنگینی وارد کنند و اکنون که نتوانسته‌اند در این عرصه، موفقیتی کسب کنند با گرفتن ژست‌های حق به جانب، صدور بیانیه‌ها، مصاحبه با رسانه‌های گروهی و ایجاد تشکیک در روند و نتیجه انتخابات قصد دارند تا کمی از تلخی عدم موفقیت خود بکاهند و در انظار و افکار عمومی نیز خود را موفق جلوه دهند.
باز هم ذکر این نکته ضروری است که رسیدگی به تمام شکایات انتخابات، حق شاکیان است اما قابل قبول نیست که شیرینی مشارکت بالای مردم در این انتخابات به دلیل عدم تحمل شکست از جانب تعدادی از نفرات انتهایی لیست اعلام نتایج، تلخ شود.
دوستان عزیز کاندیدا!
سوال مردم از شما این است که آیا دغدغه واقعی شما، همانطور که در ابتدای تبلیغات عنوان می‌کردید «خدمت به شهر و مردم» بوده است؟
اگر نیت شما همین بوده است که اتفاقی رخ نداده و هنوز هم بدون حضور در شورا می‌توانید وقت و برنامه‌ریزی لازم را برای شهر بگذارید و به منتخبان شورا نیز برای عملکرد بهتر در شورا و اداره امور شهری مشاوره دهید.
برای خدمت خالصانه به مردم و شهر، شما به شورا نیاز نداشتید بلکه شورا به شما نیاز داشت ولی راه خدمت بسته نشده است و اگر بتوانید وظایف خود را به عنوان یک شهروند مسئولیت ‌پذیر در قبال شهر خود انجام دهید بیشترین خدمت را برای مردم و شهر خود انجام داده‌اید و چه بسا از بسیاری از اعضای شورا در پیشرفت شهرمان تاثیرگذارتر باشید
منبع: پایگاه خبری تحلیلی غرب آنلاین
6033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.