به گزارش روز یکشنبه ایرنا، همزمان با شب 23 ماه مبارک رمضان آیین های احیا و عزاداری با حضور مردم مومن و خداجوی این استان در مساجد و حسینیه ها از ساعتی پس از افطار آغاز شد و تا سحرگاه نیز ادامه داشت و مردم از این فرصت برای راز و نیاز با معبود و طلب بخشش بهره گرفتند.
شب زنده داران در این شب با واسطه قرار دادن امامان معصوم به ویژه حضرت علی (ع) به راز و نیاز و عبادت با معبود پرداخته و با انجام اعمال این شب نظیر ادعیه خوانی ویژه شب های قدر، دعای جوشن کبیر و ابوحمزه ثمالی، برپایی نماز 100 رکعتی، برگزاری آیین قرآن به سر و خواندن زیارت های این شب، سرنوشتی نیکو و تقدیری خیر را از خداوند متعال درخواست کردند.
شماری از مردم در منازل و شمار زیادی هم در 600 مسجد و حسینیه این استان نخستین شب از لیالی قدر را احیا گرفتند و با دعا و طلب آمرزش شب زنده داری کردند.
آیین ویژه لیالی قدر در مسجد جامع شهر ایلام با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و یکی از روحانیان اعزامی از قم و مداحی و نوحه سرایی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
بر پایه گزارش خبرنگاران ایرنا، آیین های نخستین شب از شب های قدر با شکوه خاصی در شهرستان های دهلران، ایوان، مهران، دهلران، دره شهر، سیروان، آبدانان، چرداول و ملکشاهی نیز برگزار شد.
همچنین بقاع متبرکه این استان به وی‍ژه امامزاده علی صالح(ع) نیز در شب گذشته میزبان هزاران شب زنده داری بود که با توسل به دعا و کلام وحی استغفار را از درگاه خداوند متعال طلب کردند.
استان ایلام بیش از 600 مسجد، حسینیه و تکیه دارد.
خبرنگار: آزاده خرم **انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.