به گزارش خبرنگار ایرنا، حشمت اله عسگری روز شنبه در نشست شورای فرهنگی استان اظهار کرد: اثر بخشی ترویج نمازخوانی در بین خانواده ها و کارکنان ادارات و جامعه در ابعاد مختلف ملموس است و موجب کاهش آسیب ها و گسترش معنویات می شود.
وی به برگزاری نماز اول وقت در دستگاه های اجرایی و اقامه آن تاکید کرد و گفت: باید سعی شود که از حضور روحانیون برای برپایی اقامه نماز اول وقت در ادارت استفاده شود.
وی از فرمانداران خواست که در شهرستان ها پیگیری استفاده از حضور روحانیون برای ترویج فرهنگ نماز جماعت و همچنین بیان مسایل شرعی و دینی در ادارات ذیربط خود شوند.
دبیر شورای فرهنگی استانداری در ادامه این نشست به ارایه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در سال قبل پرداخت و گفت: انجام فعالیت های فرهنگی از قبیل اقامه نماز جماعت، تجلیل از ایثارگران و خانواده معظم شهدا، دوره های آموزشی اقتصاد مقاومتی، نشاط افزایی، حجاب و عفاف از جمله این برنامه ها در حوزه فرهنگی سال قبل بوده است.
عبدالرضا حسن پور اظهار کرد: باید نقاط قوت و ضعف در راستای کیفی سازی برنامه های فرهنگی در دستگاه های اجرایی شناسایی شود و به مباحث فرهنگی و دینی به ویژه نماز اول وقت، رعایت حجاب و عفاف توجه اساسی شود.
مشاور استاندار ایلام در امور ایثارگران نیز به ارایه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در حوزه ایثارگران پرداخت و گفت: ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت ضرورت تداوم انقلاب اسلامی است.
جواد رحیمی مقدم اظهار کرد: سرکشی به خانواده معظم شهدا، تجلیل از ایثارگران، برگزاری یادواره شهدا از جمله برنامه هایی است که می تواند فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را به خوبی بسط دهد.
به گزارش ایرنا، در ادامه این نشست مدیرکل امور بانوان و خانواده، مشاور استاندار در امور روحانیون و فرمانده بسیج پایگاه آل اسحاق استانداری به ارایه گزارش هایی در حوزه فرهنگی ذیربط پرداختند.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ***انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.