مجتبی احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه 923 خانوار عشایری در این شهرستان سکونت دارند، اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات پشتیبانی به عشایر کوچ رو، آبرسانی سیار توسط چهار دستگاه تانکر سیار انجام می شود.
به گفته وی، آب مورد نیاز از محل چاه آب علمدار کلان واقع در مسیر کوچ عشایر به ازای هر خانوار 2 هزار لیتر برای 10 روز و همچنین تامین آب شرب دام های همراه عشایر تامین می شود.
احمدی افزود: همچنین سال گذشته فرآورده های سوختی به میزان 150 هزار لیتر بین عشایر کوچنده این شهرستان توزیع شده است.
وی یادآور شد: 420 خانوار عشایری بخش مرکزی و زرنه این شهرستان از مناطق گرمسیر به سردسیر کوچ کرده و در مناطق ییلاقی باسکول، شره زول، دره لیژ، سراب، چشمه سفید، ناودار زرنه، گاومهرزرنه، درگه و چاشت مکر ایوان مستقر هستند.
رئیس اداره امور عشایری ایوان گفت: عشایر کوچ رو در مدت 24 تا 72 ساعت از مناطق ییلاقی به قشلاقی می رسند و در این مناطق برای گذران فصل بهار مستقر می شوند.
وی با بیان اینکه این عشایر بطور معمول کوچ برون استانی ندارند، تاکید کرد: در فصل زمستان برخی عشایر کوچروی استان کرمانشاه (20 خانوار عشایری شهرستان صحنه و 10 هزار راس دام) که کوچ روی برون استانی دارند به مناطق شترمل، چوگه و جاده کاشی پور شهرستان ایوان می آیند.
احمدی گفت: امسال مشکلی برای خدمات رسانی به عشایر کوچنده وجود ندارد و خدمات رسانی به آنها بطور مستمر از سوی امور عشایری شهرستان انجام می شود.
به گزارش ایرنا، عشایر منطقه ایوان 923 خانوار با شش هزار و 402 نفر جمعیت هستند که بیش از 141 هزار راس دام همراه دارند و سالانه 30 درصد گوشت مورد نیاز استان ایلام را تامین می کنند.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7180/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.