فاخر محمدیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازسازی مسکن روستایی به عنوان یکی از مهمترین وظایف بنیاد مسکن اظهار کرد: سهمیه دریافت تسهیلات واحدهای مسکن روستایی استان در سال 95 یک هزار و 200 مورد بود که از این تعداد 715 متقاضی تسهیلات مسکن روستایی استان به بانک های عامل معرفی شدند.
وی افزود: از این تعداد سهمیه ابلاغی بانک ها در سال گذشته، 363 مورد منجر به عقد قرارداد شد که بیشترین میزان آن با 600 واحد مربوط به بانک مسکن بود که تاکنون 50 درصد سهمیه ابلاغی خود را پذیرش کرده است.
معاون امور بازسازی و مسکن روستایی ایلام تاکید کرد: سایر بانک های ملی، ملت، تجارت، سپه، صادرات و رفاه تنها 10 تا 15 درصد سهمیه ابلاغی خود را پذیرش کرده اند.
محمدیان با اشاره به میزان تسهیلات ویژه مقام سازی و بهسازی مسکن روستایی یادآور شد: میزان تسهیلات ارائه شده در این زمینه به مناطق مرزنشین 200 میلیون ریال و سایر مناطق 18 میلیون ریال با نرخ سود پنج درصد است.
به گزارش ایرنا، از آغاز طرح مقاوم سازی منازل مسکونی استان ایلام در سال 84 تاکنون نزدیک به 24 هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده که از این تعداد تاکنون نزدیک به 18 هزار مورد پایان کار گرفته و مابقی در مرحله اجرایی قرار دارند.
استان 580 هزار نفری ایلام با 10 شهرستان، 25 شهر و بیش از 600 روستا در غرب کشور قرار گرفته و 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.