به گزارش ایرنا، محمدتراب میری روز سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: سه هزار و 710 میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تملک سرمایه در این مدت به بهره برداران زیربخش های کشاورزی استان ایلام پرداخت شده است.
وی افزود: دولت یازدهم در مدت فعالیت خود توجه شایانی به کشاورزی و زیربخش های آن داشته و در این میان وزارت جهاد کشاورزی نگاه ویژه ای به استان ایلام با توجه به پتانسیل های بالا در زمینه کشاورزی دارد.
میری یادآور شد: در سال های اخیر رشد زیربخش های جهاد کشاورزی در استان ایلام چشمگیر و مطلوب بود و همین امر موجب مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به روستاها شده است.
وی گفت: یکی از اهداف و سیاست های اصلی وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان های تابعه رسیدن به تولید پایدار و کیفی محصولات، خودکفایی در انواع تولیدات کشاورزی و دستیابی به امنیت غذایی مطلوب است.
وی اضافه کرد: در سال زراعی گذشته استان ایلام در زمینه تولید گندم به خودکفایی رسید و این روند همچنان با تولید سه برابری دانه روغنی کلزا و ذرت با وجود کاهش بارش ها و تغییرات اقلیمی و جوی ادامه داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام افزود: سازمان جهاد کشاورزی با ارائه الگوهای جدید کشت و جهت بخشی به تولیدات در صدد افزایش تولید انواع محصولات کشاورزی از نظر کمی و کیفی با رعایت الگوی کشت همراه با کاهش مصرف آب و انرژی و افزایش بهره وری است.
وی با اشاره به توسعه فضاهای گلخانه ای در استان ایلام گفت: 2 سایت گلخانه ای در مناطق بدره و هلیلان در حال اجراست که با تکمیل این طرح ها محصولاتی با نیاز آبی کمتر و بهره وری بیشتر کشت و تولید می شود.
میری در مورد طرح های نوین آبیاری هم اظهار کرد: هفت هزار میلیارد ریال قرارداد جاری در سال گذشته در خصوص تامین آب و تجهیز اراضی استان به سیستم های نوین آبیاری و دیگر زیربخش های جهاد کشاورزی در زمینه تامین آب منعقد شده است.
وی در خصوص طرح احیای اراضی جنوب استان از آبریز سد کرخه هم یادآور شد: در مرحله نخست این طرح تامین آب و تجهیز 45 هزار هکتار از اراضی جنوب استان به سیستم های نوین آبیاری در حال انجام است که 25 هزار هکتار آن انجام شده و مابقی نیز در دست تکمیل است و در مرحله بعدی نیز 9 هزار هکتار از این اراضی به سامانه های نوین و مدرن آبیاری مجهز می شود.
وی تاکید کرد: در مجموع با اجرای طرح سامانه گرمسیری و طرح احیای اراضی جنوب استان، 100 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان ایلام با سیستم های مدرن و نوین آبیاری می شوند که این اقدام افزایش بهره وری و تولید کمی و کیفی بیشتر محصولات و نیز کاهش انرژی و آب را در پی دارد.
به گته وی، یکی از مهمترین برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام تقویت و حمایت از بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاران در زیربخش های مختلف جهاد کشاورزی است.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی ایلام نیز در این نشست گفت: وزارت جهاد کشاورزی در واقع تجلی بخش فرهنگ غایی و عالی جهاد، اقتصاد، تولید، خودکفایی، خودباوری و عزتمندی است.
حجت الاسلام روح الله شاهمرادیان با بیان اینکه بیشتر امور تولیدی و اقتصادی کشور بر پایه کشاورزی است، افزود: جهاد کشاورزی رکن اصلی تولید و اقتصاد است و با تقویت و حمایت از زیربخش های جهاد کشاورزی ریتم تولید و خودکفایی سرعت بیشتری به خود می گیرد.
به گزارش ایرنا، در این نشست که با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان برگزار شد، معاونان و مدیران دستگاه های اداری زیر مجموعه جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند و پاسخگوی پرسش ها و سئوالات خبرنگاران بودند.
21 تا 27 خرداد به نام هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.