عباس پیری روز دوشنبه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی (21 تا 27 خرداد) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان زمین در مناطق چمکبود، بخش مرکزی و فازهای 3 و 4 طرح مولاب در بخش کلات مورموری اصلاح، تجهیز و با استفاده از ایستگاه های پمپاژ مشروب شده اند.
وی افزود: برای راه اندازی و احداث تاسیسات آب و خاک، تهیه و نصب سیستم های آبیاری تحت فشار، راه اندازی دو واحد مرغداری گوشتی، توسعه باغات مثمر، خرید ماشین آلات کشاورزی و تقویت بنیه اقتصاد کشاورزی منطقه، 350میلیارد ریال از محل اعتبارهای وزارت جهاد کشاورزی هزینه شده است.
پیری تعداد بهره برداران بخش کشاورزی این شهرستان را هفت هزار و 500 نفر اعلام کرد و یادآور شد: در یکسال گذشته زمینه اشتغال بکار 393 نفر از نیروهای فاقد شغل در بخش کشاورزی و دامداری این شهرستان نیز فراهم شد.
وی اضافه کرد: در صورت تناسب نزولات آسمانی، با استفاده از 600 دستگاه تراکتور، 100 دستگاه کمباین و 200 دستگاه ابزار آلات دنباله بند، 90 واحد دامی، 380 هزار راس دام، سالانه 75 هزار تن محصولات کشاورزی، دامی، زراعی، باغی، آبزیان و طیور به ارزش 175 میلیارد تومان در این شهرستان تولید و به مراکز خرید و مصرف عرضه می شود.
مدیر جهاد کشاورزی آبدانان، این شهرستان را قطب تولیدات دام و طیور در استان ایلام معرفی کرد و گفت: توسعه سیستم های نوین آبیاری تحت فشار، گسترش کاشت باغات مثمر، افزایش واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی دامداری و مرغداری، ترویج کشت مکانیزه و استفاده فراگیر از بذور اصلاح شده گندم و نهال و هنچنین انتقال یافته های مهم و جدید تحقیقاتی به منظور افزایش تولیدها و سطح عملکرد دامی و کشاورزی از مهمترین اولویت های سال 96 مدیریت جهاد کشاورزی و ادارات تابعه است.
پیری تهیه و توزیع هفت هزار تن بذر مرغوب، 9 هزار و 500 تن انواع کود شیمیایی، اجرای چهار مورد مزرعه نمونه در سطح هفت هزار هکتار کشت مکانیزه، آموزش مهارت های تولیدی و اشتغالزایی ویژه دو هزار و 500 نفر بهره بردار، تشکیل هشت مورد صندوق خرد زنان روستایی با 290 عضو ثابت با مشارکت 19 نفر مهندس کارشناس و نظارت فنی بر مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی توسط 50 نفر از کارشناسان خبره را از مهمترین اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی شهر ستان آبدانان در سال زراعی گذشته اعلام کرد.
شهرستان 50 هزار نفری آبدانان با 40 هزار هکتار زمین زراعی و 252 هزار هکتار عرصه های جنگلی و مرتعی در 170 کیلومتری جنوب شرق ایلام است.
خبرنگار: سید حرمت الله موسوی مقدم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7174/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.