فرماندار شهرستان بدره در استان ایلام از سوختن 200 هکتار ی جنگل های این شهرستان در آتش خبرداد.

سیروس مرادحاصلی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: ساعت13 روز گذشته به‌دلیل سهل انگاری گردشگران و روشن کردن آتش در کنار دریاچه سیمره باعث گسترش آتش به جنگل‌های اطراف شد.

مرادحاصلی افزود: بدلیل نبود امکانات در شهرستان بدره و همچنین صعب العبور بودن کوه‌های این شهرستان برای اطفا این حریق بیشتر از نیروهای مردمی کمک گرفته شد.

وی گفت: بدلیل خشکسالی که چند سالی است بیشتر استان‌های کشور با آن درگیر هستند در این مناطق نیز درختان بسیار خشک هستند و همین مسئله باعث دامن زدن به آتش سوزی گسترده شد.

فرماندار بدره عنوان کرد: آتش سوزی شب گذشته به کمک نیروهای مردمی مهار شد اما به دلیل شیب زیاد در ارتفاعات کوهستانی و جنگلی این منطقه که به 60 درصد نیز می‌رسد و امکان افتادن کنده‌های سوخته دوباره ممکن است  آتش سوزی رخ دهد. به همین دلیل عده‌ای از مردم و تعداد کمی از نیروهای منابع طبیعی در آنجا حضور دارند که در صورت بروز آتش‌سوزی سریع آن را مهار کنند.

مرادحاصلی در ادامه افزود: در این آتش سوزی 200 هکتار از جنگل‌های شهرستان بدره طعمه حریق شد و از بین رفت.

 وی در پایان گفت: برای مهار این آتش سوزی از طریق هوایی درخواست یک فروند بالگرد از استانداری ایلام داشته‌ایم که بدلیل محدودیت های موجود با این درخواست موافقت نشد.

شهرستان بدره یکی از 10 شهرستان استان ایلام است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.