علیرضا پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این برنامه با همکاری آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی با محوریت آموزش و پرورش استثنایی اجرا می شود.
وی افزود: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاه سنجش مدرسه میثاق در شهر ایوان با تمامی امکانات مورد نیاز اجرا می شود.
پناهی با اشاره به اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شامل 2 مرحله ارزیابی است گفت: مرحله مقدماتی شامل ارزیابی بینایی، ارزیابی دید رنگ، ارزیابی شنوایی، گفتاری ،‌آمادگی تحصیلی،‌ اندازه گیری توده بدنی، وزن و قد، اختلالات دهان و دندان ، جلدی و اوتیسم است.
به گفته وی مرحله معاینه بالینی و تخصصی جهت بررسی دقیق تر بخش دیگری است که در صورت ضرورت و برحسب نوع ارجاع نو آموز به منظور بررسی دقیق تر به نیروهای تخصصی جهت معاینات بینایی و شنوایی انجام خواهد شد.
پناهی یادآور شد: ارزیابی تخصصی آمادگی تحصیلی، بینایی، شنوایی و اوتیسم صرفا در مراکز و کلینیک‌های وابسته به آموزش و پرورش استثنایی به صورت رایگان انجام می شود.
وی با بیان اینکه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در مناطق عشایری و صعب العبور به صورت رایگان انجام می شود ،ادامه داد: پیش بینی می شود 50 نفر از نوآموزان بدو ورود به دبستان در مناطق عشایری شهرستان سنجش شوند.
بیش از هشت هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در 106 مدرسه شهرستان ایوان مشغول به تحصیل هستند.
ایوان با جمعیت 55 هزار نفر در 35 کیلومتری شمال ایلام قرار دارد.
خبرنگار: لیلی خاکی** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.