به گزارش ایرنا، احسان اکبری در نشست کمیته برنامه ‌ریزی شهرستان ایوان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بمباران 18 و 19 خرداد سال 1364 شهرهای ایوان و زرنه به تبیین کلیات اعتبارات عمرانی سال 96 این شهرستان پرداخت و اظهار کرد: امسال و در مرحله اول این اعتبارات ردیف نفت و گاز استانی نسبت به سال گذشته 90 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه بخشی از این اعتبارات مانند عمران و آبرسانی روستایی و ... الزام قانونی دارند، افزود: 19 درصد از اعتبارات این مرحله با توجه به نیاز و مطالبات مردم به عمران شهری اختصاص می ‌یابد.
فرماندار ایوان یادآور شد: بودجه شهرستان ایوان از 80 میلیارد ریال به 160 میلیارد ریال افزایش یافته و این میزان غیر از بودجه ماده ١٨٠ است که در جلسات بعدی و با نشست تخصصی با کارشناسان نسبت به توزیع آن اقدام خواهیم کرد.
اکبری به نحوه توزیع اعتبارات در فصل‌های مختلف اشاره و تاکید کرد: اجرای طرح کمربندی ایوان از برجسته‌ترین و مهم ترین برنامه ها است و از آنجا که سال گذشته مطالعه و مسیریابی آن انجام گرفته امیدواریم امسال شاهد آغاز به کار آن باشیم ضمن اینکه بخش‌های راه، آموزش و پرورش، آب و خاک از اولویت‌های بعدی مطالبات این شهرستان است.
وی با اشاره به اینکه این طرح یکی از مطالبات اصلی مردم ایوان است، تاکید کرد: بودجه امسال برای طرح کمربندی ایوان مبلغ 20 میلیارد ریال پیش بینی شده که امیدواریم بزودی کلنگ آن به زمین زده شود.
به گفته اکبری کارخانه آسفالت این شهرستان نیز بزودی افتتاح خواهد شد و مدیران دستگاه های دولتی باید نسبت به مبادله موافقت نامه اقدام کنند.
سرپرست سازمان برنامه و بودجه استان ایلام نیز در این نشست به رشد 17 درصدی بودجه کشور و 17،5 درصدی استان اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون برنامه ششم، باید با افزایش بهره ‌وری هزینه‌ها را کاهش دهیم و تورم به تک رقمی و نرخ رشد اقتصادی به هشت درصد برسد.
خبرنگار: لیلی خاکی** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7180/7034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.