داراب بیرانوندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بنا بر اعلام مسئولان شرکت آبفا، این استان از نظر منابع آبی وضعیت مناسبی دارد اما این امر دلیلی بر افزایش میزان مصرف شهروندان و عدم صرفه جویی نیست.
وی افزود: حجم تولید آب در استان ایلام سالانه 40 میلیون و 500 هزار مترمکعب است که علاوه بر هدر رفت بخشی از آن بدلیل فرسودگی شبکه، میزان مصرف آن نیز به نسبت میانگین کشوری افزایش را نشان می دهد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام مصرف آب آشامیدنی در سال گذشته را بیش از 31 میلیون متر مکعب آب اعلام کرد و افزود: میزان مصرف آب در سه ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال حدود هفت درصد رشد را نشان می دهد.
بیرانوند با بیان اینکه مدیریت مردم در مصرف آب بحران کم آبی را کاهش می دهد، یادآور شد: در حال حاضر در خصوص تامین آب شرب در سطح استان مشکل خاصی وجود ندارد اما در سطح توزیع آب که بستگی به رفتار مردم دارد در مجتمع های مسکونی که رعایت نکات فنی مانند نصب پمپ و تانکر را نکرده اند به طور طبیعی در زمان اوج مصرف در طبقات بالا مشکلاتی ایجاد خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آبفای ایلام افزود: آب شهر ایلام و شهرستان های تابعه بصورت دائمی و بر اساس استانداردهای ملی و سازمان بهداشت جهانی پایش و کنترل می شود و بطور مستمر آزمون های کنترل کیفی بر روی آب انجام می شود.
وی اضافه کرد: آب آشامیدنی مناطق مختلف این استان کاملا بهداشتی و سالم است ضمن اینکه آب شرب استان علاوه بر اینکه روزانه در آزمایشگاه این شرکت مورد آزمایش قرار می گیرد مرکز بهداشت و درمان ایلام نیز نظارت ویژه ای بر کیفیت و بهداشتی بودن آن دارد.
مدیرعامل شرکت آبفای ایلام خواستار همکاری بیش از پیش مردم در خصوص مدیریت مصرف آب شد و افزود: به طور قطع با همکاری مردم مشکلی برای تامین آب شرب وجود نداشته و در ایام تابستان با قطعی آب مواجه نخواهیم شد.
132 هزار مشترک از خدمات شرکت آب و فاضلاب استان ایلام استفاده می کنند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.