مرتضی دارایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تصمیم بر اساس مصوبه هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام و در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اتخاذ شده است.
وی افزود: با توجه به مشوق های منظور شده برای متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایلام در نیمه نخست سال جاری هیچ گونه افزایش قیمتی لحاظ نخواهد شد.
دارایی تاکید کرد: دیدگاه مجموعه صنعتی کشور مبتنی بر ایجاد تحول بیش از پیش در زمینه توسعه صنعتی است و منظور کردن مشوق ها نیز به همین هدف است بنابراین اطلاع رسانی توسط ابزارهای مختلف به جامعه صنعتی، سرمایه گذاران و دیگر افراد در این زیمنه ضروری محسوب می شود.
مدیرعامل شهرک های صنعتی ایلام با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، سال جاری را فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاران در شهرک ها و نواحی صنعتی دانست و گفت: سیاست این شرکت افزون بر رونق تولید، ایجاد اشتغال در مناطق دارای ظرفیت است.
دارایی یکی ازمشوق های قانونی استقرار صنایع در شهرک های صنعتی را مشوق های مالیاتی اعلام کرد و افزود: بر اساس قانون، مالیات واحدهای صنعتی متناسب با محل استقرار، مشمول معافیت مناطق کمتر توسعه یافته به مدت 10 سال خواهد بود.
وی اضافه کرد: هزینه حق انتفاع از تاسیسات شهرک های صنعتی با نظر هیات مدیره شرکت های استانی به صورت 30 درصد نقدی و گاهی نیز 10 درصد است که 70 درصد طی 30 قسط 30 ماهه دریافت خواهد شد و در صورتی که این واحدها زودتر از سی ماه به بهره برداری برسد بر اساس موافقت هیات مدیره شرکت استانی، اقساط باقیمانده بخشوده خواهد شد.
استان ایلام 14 شهرک و ناحیه صنعتی دارد که نزدیک به 550 واحد تولیدی خرد، کوچک و متوسط در آنها دایر است.
خبرنگار: جلال اسکندری ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6033/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.