عمران خودآموز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور افزایش حضور شرکت کنندگان در جشنواره مهلت ارسال آثار دو بار در فروردین ماه و اردیبهشت ماه امسال تمدید که در مجموع 100اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
وی ادامه داد: پس از بررسی هیات داوران هفت اثر در بخش های مختلف گزارش، یادداشت، خبر، سرمقاله، مصاحبه و عکس از رسانه های مکتوب استان به عنوان برتر انتخاب شدند.
وی اظهار کرد: این جشنواره ویژه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع ‌رسانی اینترنتی استان به ‌همراه ضمایم استانی نشریات سراسری و در 35محور مختلف برگزار شد.
وی افزود: در مراسم اختتامیه این جشنواره که ماه جاری برگزار می شود، آثار برتر و رسانه‌های فعال در هر یک از بخش‌ها معرفی و از آنها تجلیل خواهد شد.
خودآموز محورهای این جشنواره را گفتمان ‌سازی و فرهنگ ‌سازی در زمینه‌ اقتصاد مقاومتی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (اعتیاد، حاشیه‌نشینی، نزاع، طلاق، فضای مجازی و غیره)، ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی، گسترش فرهنگ قرآن و عترت، گسترش فرهنگ نماز، امر به معروف و نهی از منکر، حماسه عظیم اربعین حسینی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت، تبیین دیدگاه‌های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، رد و اعتلای فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی، صیانت از فرهنگ عامه، پاسداشت زبان و ادب فارسی اعلام کرد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام ادامه داد: گسترش فرهنگ کتابخوانی و نهضت مطالعه مفید، غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، ترویج فرهنگ کار و تولید، گسترش نشاط و تحرک اجتماعی، گسترش نظم و انضباط اجتماعی، تقویت رفتارهای شهروندی، آداب شهرنشینی و بازآفرینی شهری، پیشگیری از وقوع جرم، خشونت، ضرب و جرح و تصادفات جاده‌ای، مبارزه با مواد مخدر و عوامل و چالش‌های حاشیه‌نشینی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی از دیگر محورهای این جشنواره‌ است.
وی فرهنگ حفاظت از محیط‌ زیست و منابع طبیعی، صیانت از حریم عمومی و حقوق شهروندی، ازدواج و تحکیم بنیاد خانواده، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، ترویج فرهنگ قانون‌گرایی، ترویج فرهنگ نقدپذیری و پاسخگویی مسئولانه، ترویج فرهنگ صداقت و راستگویی، پدافند غیرعامل در حوزه فرهنگ و هنر، افزایش سواد رسانه‌ای و فرهنگ استفاده صحیح از فناوری‌های نوین ارتباطی، مقابله‌ موثر با فرق و عرفان‌های نوظهور، مقابله با گروه‌های تکفیری و خشونت‌گرا، مقابله‌ی فرهنگی با قاچاق کالا و ارز و فرهنگ سلامت و تغذیه سالم(کاهش مصرف قند و نمک) دیگر محورهای این جشنواره هستند.
خودآموز ارتقای سطح فرهنگ عمومی استان با استفاده از ظرفیت رسانه های استان، تمرکز رسانه‌ها بر موضوع های اولویت‌دار فرهنگی و اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق فرهنگ‌سازی و تقدیر از رسانه‌های فعال در عرصه‌ی فرهنگ عمومی را از اهداف این جشنواره برشمرد.
به گزارش ایرنا، اکنون 25 نشریه محلی، نمایندگی 70 روزنامه سراسری، 14 خبرگزاری و 21 سایت خبری در استان ایلام با 175 خبرنگار فعالیت دارند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده:شهریار حیدری فر
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.