فهد کمالوندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیت 40 مرکز ترک اعتیاد در استان ایلام اظهار کرد: این تعداد در سال ماقبل 26 مرکز بوده است که 36 مرکز توسط بخش غیر دولتی و تنها چهار مرکز توسط نهادهای دولتی اداره می شوند.
وی افزود: یکی از مهم ترین حوزه های فعالیت این ستاد در استان ها بخش درمان است که به سه شکل مراکز درمان سرپایی ، مرکز درمان اقامتی و مراکز کاهش آسیب گذری عمل می کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام یادآور شد: پنج هزار و 376 نفر در طول سال 94 به مراکز وابسته به این شورا به منظور درمان معضل خانمانسوز اعتیاد مراجعه کرده اند که این تعداد سال گذشته به 6 هزار و 864 نفر رسیده است.
کمالوندی گفت: استان ایلام بر اساس طرح شیوع شناسی اعتیاد با نرخ شیوع 1.7 درصد در رده 23 در میان 31 استان کشور قرار دارد.
وی همچنین به مشارکت سازمان های مردم نهاد استان در امر مبارزه با مواد مخدر پرداخت و تاکید کرد: تعداد سازمان های مردم نهاد فعال سال 94 در این عرصه 155 مورد بود که سال گذشته به 159 نهاد رسیده است و ارتباط تنگاتنگی میان اعضای شورا با این مراکز برقرار است و بخشی قابل توجهی از فعالیت های شورای مبارزه با مواد مخدر استان بویژه در حوزه فرهنگی و آموزشی با همراهی این نهادهای مردمی صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: سال گذشته 12 همایش با رویکرد راهکارهای مبارزه با گسترش مواد مخدر در استان برگزار شد درحالیکه این تعداد سال 94 ، 11 همایش بود، ضمن اینکه 138 نمایشگاه نیز به منظور آشنایی هرچه بیشتر مردم استان و بویژه خانواده ها از آثار مخرب مصرف مواد مخدر در استان برگزار شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور فعالیت های خود را در چهار حوزه خانواده ، محیط های آموزشی ، محیط های کاری و محلات شهری و روستایی تدوین و اجرایی می کند.
بر اساس آمارهای غیر رسمی بیش از 12 هزار نفر از جمعیت 580 هزار نفری استان ایلام به معضل اعتیاد گرفتار هستند.
خبرنگار: حسن کهزادیان***انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6119/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.