به گزارش ایرنا، آرمینا صادقیان نوجوان ایلامی عضو تیم ملی تیراندازی نوجوانان در جدیدترین رده‌بندی و اعلام رنکینگ فدراسیون جهانی تیراندازی در ماه ژوئن در ماده 10 متر با 83 پله صعود در رده سیزدهم جهان قرار گرفت.
رئیس هیات تیراندازی استان ایلام و سرمربی تیم ملی تیراندازی ایران گفت: این دختر نوجوان پرافتخار ایلامی در رشته تفنگ بادی در رقابت های جام جهانی مونیخ آلمان نیز توانست با پشت سر گذاشتن نام آوران تیراندازی، مدال برنز جهان را کسب کند.
کبری غیاثی یادآور شد: خانم صادقیان موفق به ثبت رکورد 419٫4 در دور مقدماتی در تفنگ بادی و کسب مدال برنز در مسابقات جهانی تیراندازی در شهر مونیخ آلمان شد.
وی تاکید کرد: آرمینا صادقیان یکی از استعدادهای مطرح استان ایلام در ورزش تیراندازی است که در رقابت های مختلف ملی، بین المللی و جهانی موفق به کسب عناوین مختلفی شده است.
به گزارش ایرنا، وجود تیراندازان مطرح ایلامی و کسب بیش از 200 مدال رنگارنگ در عرصه های ملی، بین المللی و جهانی از جمله آرمینا صادقیان از مدال آوران کشور و تیم ملی نشان از ظرفیت ورزشکاران این استان در این رشته دارد.
800 ورزشکار زن و مرد در استان ایلام در رشته ورزشی تیراندازی فعالیت ورزشی و مستمر دارند.
** بیش از 300 هیات ورزشی در سطح استان ایلام برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان فعالیت می کنند
معاون امور ورزش استان ایلام گفت: بیش از 300 هیات ورزشی در سطح استان از طریق ارائه فعالیت های ورزشی و فرهنگی مناسب اوقات فراغت نوجوانان وجوانان این استان را پر خواهند کرد.
مهرداد جنگلی افزود: برخی از برنامه های هیات های ورزشی استان بصورت تخصصی و دارای مخاطبان خاص خود هستند اما سایر برنامه های آنها عمومی و در جهت سلامت افراد جامعه طراحی شده است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از بازوان بالقوه ورزش استان است، گفت: مربیان توانمند ما درهیات ها بدنبال کشف این استعدادها در مدارس و شکوفا شدن آنها هستند.
معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان ایلام یادآور شد: افراد جامعه در هر پست و مقام و هر رده سنی مخاطبان جامعه ورزش هستند و برای تأمین سلامت آنان باید با برنامه علمی تخصصی و رویکرد جدید پاسخگوی در خواست آنها باشیم.
جنگلی اعلام کرد: همه اقشار جامعه حتی روستاهای دور افتاده شهرستان ها باید همانند مرکز استان از کلیه امکانات و فضاهای ورزشی تخصصی موجود بهره مند شوند چرا که ورزشکاران ثابت کرده اند با حداقل امکانات موفق به کسب مدال های مختلف ملی و بین المللی شده اند.
استان ایلام دارای 45 هیات ورزشی استانی و 280 هیات ورزشی شهرستانی است.

** حضور پنج نوجوان ایلامی در اردو تیم ملی جودو
رئیس هیات جودو استان ایلام گفت: هفتمین مرحله اردو تیم ملی نوجوانان جودو با حضور پنج جودو کار نوجوان ایلامی در تهران در حال برگزاری است.
عبدالرحمن غلامی افزود: ورزشکاران ایلامی حاضر در این اردو علیرضا کریمی زاده، علیرضا افروز، سعید حسن زاده، محمد صادق کوخائی و اشکان ملک محمدی در پنج وزن مختلف هستند.
وی گفت: این اردو با حضور 28 جودو کار از سراسر کشور و بمنظور حضور تیم ملی جودو نوجوانان کشور در بازی های آسیائی تاجیکستان در مرداد ماه برگزار شده است.
هفتمین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی جودو نوجوان کشورمان با دعوت از 28 جودوکار از یازدهم خرداد در تهران آغاز شد و تا 16خرداد ماه جاری ادامه دارد.
گفتنی است محمد جناب زاده (سرمربی)، رضا چاه خندق و مختار خورنگ (مربی) و علیرضا انصاری نیز مدیریت تیم ملی نوجوانان هدایت آینده سازان جودو ایران را بر عهده دارند.
بیش از 700 نفر در رشته ورزشی جودو در استان ایلام فعالیت می کنند.
خبرنگار: لیلی خاکی**انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.