مراد یگانه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و اعلام نتایج آن، شکایت هایی از سوی برخی نامزدهای شورای شهر سرابله نسبت به بروز برخی تخلف ها دریافت شد.
وی افزود: طی روزهای گذشته با حضور مسئولان هیات های اجرایی و نظارت یکی از صندوق های رای در این شهر باز شماری شد که شاهد جابجایی تعداد آرای برخی نامزدها و در نتیجه تغییر در نتایج بودیم.
یگانه تاکید کرد: با توجه به این تغییرات، با هماهنگی ستاد انتخابات استان ایلام و هیات های اجرایی و نظارت تصمیم گرفته شد تمام صندوق های اخذ رای شهر سرابله مورد بازشماری قرار گیرد تا پس از بررسی اگر مشکلی در روند شمارش آرا بوده، مشخص شود.
وی صیانت از آرای مردم را مهمترین اولویت هیات های اجرایی و نظارت اعلام کرد و به عموم مردم شهرستان چرداول بویژه شهر سرابله اطمینان داد، اجازه داده نخواهد شد در روند معرفی افراد برگزیده خللی وارد شود لذا با بررسی دقیق صندوق ها، کسانی که حائز بیشترین رای شده باشند، به عنوان افراد برتر و اعضای دوره پنجم شورا معرفی خواهند شد.
به گزارش ایرنا، بعد از شمارش آرای انتخابات شورای شهر سرابله پنج نفر اصلی و 2 نفر اعضای علی البدل به ترتیب زیر مشخص شده بودند.
بهزاد عربی با سه هزار و 193 رای
کیومرث گراوند با 2 هزار و 430 رای
روح ‌الله ماهیگیر با 2 هزار و 203 رای
احمد فتاحی با 2 هزار و 39 رای
روح‌ الله پری ‌زاده با 2 هزار و 16 رای به شورای شهر سرابله راه یافتند.
همچنین جواد پورقیصر با یک هزار و 984 رای
سمیه صیدمحمدی با یک هزار و 894 رای
محمدنقی فریادیان با یک هزار و 876 رای نیز به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدخ بودند.
119 شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم شهرستان چرداول در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت پیش بینی شده بود که 11 صندوق مربوط به شورای شهر سرابله است.
در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا تعداد 594 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 100 نفر برای شورای شهر و 494 نفر برای شورای اسلامی روستا بودند.
229 صندوق برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مناطق مختلف این شهرستان در نظر گرفته شده بود.
شهرستان چرداول بر اساس آخرین سرشماری سال 95 بیش از 57 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از 90 درصد افراد واجد شرایط در این انتخابات شرکت کرده بودند.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.