حجت الاسلام محمد محمدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این انقلاب در همه جای جهان با نام امام خمینی (ره) شناخته می شود و همه برای این علامه بزرگوار و اندیشمند متفکر ارزش و جایگاه ویژه ای قائل هستند.
وی ادامه داد: وظیفه داریم ابعاد مختلف وجودی شخصیت امام بزرگوار را به خوبی بشناسیم و آن را برای نسل جوان تبیین و تشریح کنیم تا نام و یاد خاطره امام خمینی (ره) همچنان حفظ شود و قداست آن به عنوان یک فرد عالیقدر در جهان باقی بماند.
حجت الاسلام محمدیان ساده زیستی، مبارزه با استبداد، مبارزه با نفاق و اشغالگری، مبارز با تبعیض و فقر را از ویژگی های بارز امام خمینی (ره) برشمرد و افزود: باید شخصیت و منش آن امام بزرگوار بیشتر برای جوانان تشریح شود تا آنان با اهداف عالی و ارزشمند امام راحل آشنا شوند.
وی یادآور شد: امام خمینی (ره) فراتر از زمان خود برای همه جهان پیام عدالت و برابری و آزادگی دادند و در طول رهبری انقلاب اسلامی اقدامات ارزنده و مهمی از خود برای ما به یادگار گذاشتند.
حجت الاسلام محمدیان تاکید کرد: مقام معظم رهبری نیز در این 28 سال فقدان امام به خوبی توانسته اند اهداف عالی امام راحل در حفظ نظام و انقلاب و توجه به اقشار مختلف مردم را عملی کنند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) گفت: ایشان سال ها در تبعید و مبارزه با ظلم رژیم ستم شاهی برای این نظام و آزادگی ملت ایران زحمات زیادی متحمل شدند که باید آن روزهای سخت توسط نویسندگان و همه کسانی که دستی بر قلم دارن برای نسل جوان انقلاب بازگو و یادآوری شود.
مشاور استاندار ایلام در امور روحانیت ابراز امیدواری کرد که تشریح ابعاد مختلف شخصیت امام خمینی (ره) در شناسایی بیشتر اهداف و برنامه های این شخصیت بزرگوار برای نسل جوان و نوجوان موثر باشد.
به گزارش ایرنا، 14 خرداد ماه مصادف با سالروز ارتحال امام خمینی (ره) است و امسال بیست و هشتیمن سالگرد ارتحال امام راحل با برگزاری آیین های سوگواری در استان های مختلف گرامی داشته می شود.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.