یدالله کسایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شور و نشاط انتخاباتی در ایام تبلیغات و روز رای گیری در استان حاکم بود و نامزدها و هواداران آنها تلاش کردند با معرفی خود به مردم انتخابات 29 اردیبهشت را به یک روز بیاد ماندنی در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی تبدیل کنند.
وی افزود: در هیچ جای دنیا نمی توان ادعا کرد که انتخابات بطور 100 درصد سالم برگزار می شود و همواره برخی تلاش کرده اند در فضای فراهم شده خللی ایجاد کنند ولی معتقدم انتخابات 29 اردیبهشت ماه چه در ریاست جمهوری و چه در انتخابات شوراهای شهر و روستا در محدوده استان ایلام بطور سالم اجرا شد.
معاون دادگستری ایلام یادآور شد: این فضا که با هماهنگی تمامی دستگاه های عضو ستاد انتخابات از نهادهای انتظامی و اطلاعاتی گرفته تا مسئولان قضایی شکل گرفت، منجر به حماسه دیگری در این انتخابات شد و کمترین مشکل را در روز رای گیری مشاهده کردیم.
کسایی تاکید کرد: تعدادی پرونده نیز در این زمینه تشکیل و در مراجع ذیصلاح در دست رسیدگی است که این موارد در انتخابات های ادوار گذشته نیز وجود داشته است، ولی این تخلفات در حدی نبوده که برای نظام ، استان و مردم هزینه ای در پی داشته باشد.
وی اضافه کرد: هر انتخاباتی که در کشور برگزار می شود، بر میزان تجربه مردم ، نامزدها و مجریان افزوده می شود، امروز و پس از 38 سال از پیروزی انقلاب شاهد هستیم نحوه تبلیغات نامزدها و شعارهای ارائه شده از سوی آنان وضعیت بهتری پیدا کرده است، افرادی که در این دوره برای انتخابات شوراهای شهر خود را مطرح کرده بودند از نظر تحصیلات شرایط مناسبی داشتند و امیدواریم افراد منتخب بتوانند شعارها و وعده های خود را عملیاتی کنند.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.
بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان، 425 هزار نفر از جمعیت 580 هزار نفری استان واجد شرایط شرکت در انتخابات 29 اردیبهشت ماه بودند.
341 هزار و 436 نفر از مجموع افراد واجد شرایط این استان آرای خود را در 29 اردیبشت ماه به صندوق های اخذ رای ریختند که معادل 77 درصد و 37 صدم درصد واجدین شرایط بود.
از مجموع آرای ماخوذه، 325 هزار و 872 رای صحیح در صندوق ها شمارش شد که حسن روحانی با 188 هزار و 925 رای معادل 57 درصد و 98 صدم درصد بیشترین آرای مردم را به خود اختصاص داد.
سید ابراهیم رئیسی 133 هزار و 23 رای معادل 40 درصد و 83 صدم درصد، سید مصطفی میرسلیم 2 هزار و 781 رای معادل 85 صدم درصد و سید محسن هاشمی طبا یک هزار و 143 رای معادل 34 صدم درصد آرای ماخوذه را به خود اختصاص دادند.
خبرنگار: حسن کهزادیان***انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6119/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.